تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۱۲
کد خبر: ۳۵۰۵۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نیروگاه خورشیدی کارخانه سیمان اردستان وارد مدار شد

نیروگاه خورشیدی کارخانه سیمان اردستان وارد مدار شد
‌می‌متالز - مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان گفت: نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی این واحد صنعتی وارد مدار تولید شده است.

به گزارش می‌متالز، «احمدرضا عمرانی‌فرد» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه هزینه اجرای این طرح را بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این نیروگاه با ۹ هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی کار خود را آغاز کرده که با اجرای این طرح کمک مناسبی به شبکه برق منطقه شده است و پنج روستای شهرستان در فصل گرما قطعی برق نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه این کارخانه حدود هشت مگاوات برق نیاز دارد تاکید کرد: تابستان امسال یک ماه کارخانه تعطیل بود که ۱۰۰ هزار تن محصول را از دست دادیم و امروز نیز ۲ مگاوات برق به کارخانه تحویل شده است.

عمرانی‌فرد با اشاره به اینکه این نیروگاه از طرح‌های موفق کشور است گفت: احداث این نیروگاه خورشیدی نقش اساسی در کاهش بار شبکه سراسری دارد. همچنین مناقصه احداث مرحله دوم احداث نیروگاه نیز در حال برگزاری و تامین ارز است که با اجرای آن در تابستان سال آینده نیروگاه ۱۰ مگاواتی تکمیل می‌شود.

وی اظهار کرد: این کارخانه ۳۴۰ نفر نیروی مستقیم دارد که ۷۵ درصد آنها بومی منطقه هستند. همچنین ۱۰ پیمانکار در رشته‌های مختلف با ۱۲۰ نفر نیرو دارد که تا کنون حقوق، دستمزد و رفاهیات همه آنها به موقع پرداخت شده است.

مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان گفت: امروز احداث چنین کارخانه‌ای بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه در بر دارد که در توان کسی نیست و بانک‌ها هم امکان پرداخت چنین تسهیلاتی را ندارند، بنابراین باید صنایع موجود را با جدیت حفظ کرد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد

پرطرفدارترین عناوین