تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۵۰۵۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
با بهره‌برداری از ۴ پروژه بزرگ آب‌رسانی

گام بزرگ فولاد غدیر نی‌ریز برای رفع تنش‌های آبی منطقه

گام بزرگ فولاد غدیر نی‌ریز برای رفع تنش‌های آبی منطقه
‌می‌متالز - مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با بهره‌برداری از ۴ پروژه بزرگ آب‌رسانی گامی بزرگ برای رفع تنش آبی منطقه برداشت.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، چهار پروژه بزرگ آب‌رسانی این مجتمع روز گذشته (سه‌شنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۳) در سفر استاندار فارس به شهرستان نی‌ریز به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها با هدف تامین آب شرب و بهبود زیرساخت‌های آبی منطقه و توسعه اجتماعی اجرا شده‌اند.

نخستین پروژه، ساخت مخزن آب ۱۰۰۰ مترمکعبی در شهر قطرویه است که در کم‌تر از دو سال ساخته و به بهره‌برداری رسید. این مخزن نقش مهمی در تامین آب شرب ساکنان شهر قطرویه خواهد داشت.

دومین پروژه، خط انتقال آب سد چشمه عاشق به روستای ریزاب به طول ۵ کیلومتر است. این پروژه با صرف نظر کردن مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز از حق‌آبه سد چشمه عاشق برای آب‌رسانی به روستای ریزاب اجرا شده است.

بهره‌برداری از دریاچه مصنوعی و پارک پیرامونی به عنوان فاز اول مجتمع فرهنگی، ورزشی، آموزشی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز است. این مجتمع علاوه بر دریاچه مصنوعی و پارک پیرامونی دارای سالن ورزشی چندمنظوره ۲۰۰۰ نفری، استخر سرپوشیده با مساحت ۴۸۰۰ متر مربع و ۳۰۰ تماشاچی، سالن کنفرانس ۸۰۰ نفری و مهمانسرا و خوابگاه استاندارد ورزشی است که سایر بخش‌ها در حال ساخت است.

دریاچه مصنوعی این مجموعه در زمینی به مساحت ۵۷۰۰۰ متر مربع و با ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۰ هزار مترمکعب آب ساخته شده است. این پروژه به عنوان یک فضای تفریحی و زیست‌محیطی در منطقه محسوب می‌شود و نقش مهمی در آبیاری باغات شهر نی‌ریز در خشکسالی ایفا می‌کند.

اصلاح و لایه‌روبی سه بند خاکی روستای بنه کلاغی به طول بیش از ۵ کیلومتر نیز از دیگر پروژه‌های آب‌رسانی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز است که با هدف پخش سیلاب‌های سطحی و افزایش سطح آب‌های زیرزمینی به اجرا در آمده است.

پروژه‌های آب‌رسانی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با هدف ارتقای کیفیت زندگی مردم و توسعه زیرساخت‌های منطقه در قالب مسوولیت‌های اجتماعی این مجتمع صنعتی توسط به بهره‌برداری رسیده است.

تعداد بازدید : 2
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد