تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۲۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۰۵۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۳):

عقب‌ماندگی در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن سنگ آهن یکی از چالش‌های صنعت فولاد است

عقب‌ماندگی در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن سنگ آهن یکی از چالش‌های صنعت فولاد است
‌می‌متالز - عدم توازن در زنجیره صنعت از انرژی گرفته تا تامین مواد اولیه از چالش‌های اصلی صنعت فولاد است؛ تا چند سال پیش ما مشکل تامین مواد اولیه و حمل‌ونقل داشتیم و امروز مشکل محدودیت‌های انرژی از جمله برق و آب، صنعت فولاد کشورمان را تحت تاثیر قرار داده است. صادرات مواد اولیه صنعت فولاد افتخار نیست، ما در بخش‌هایی از زنجیره مشکل را حل کرده‌ایم، اما نمی‌توانیم از ۲۰ میلیون تن ظرفیت ایجاد شده بهره‌برداری کنیم و مواد اولیه تولید شده برای این ظرفیت را صادر می‌کنیم که این یک چالش جدی است.

به گزارش می‌متالز، عقب‌ماندگی در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن سنگ آهن نیز یکی دیگر از چالش‌های صنعت فولاد و پراکندگی در زنجیره فولاد چالش دیگری است که باید مورد بررسی قرار گیرد. در افق چشم‌انداز تولید فولاد کشور به ۷۰ میلیون تن خواهیم رسید؛ در حوزه ذخایر‌سنگ آهن نیز آنچه تا امروز کشف شده، با روند فعلی، پیش‌بینی می‌شود شرایط خوبی را نداشته باشیم مگر این‌که دولت بازنگری در رویکرد‌ها داشته باشد که این جزو بایدهاست.

با توجه به شرایط فعلی، تا ۱۳ سال آینده می‌توانیم صنعت فولاد کشورمان را حفظ کنیم و در بهترین حالت اگر از همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنیم و اکتشافات جدید در معادن سنگ آهن صورت گیرد، تا ۲۴ سال دیگر می‌توانیم این صنعت را حفظ کنیم و این در حالی است که با روند صحیح، می‌توان بیش از یک قرن از این صنعت بهره برد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد