تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۰۵۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد متوسطی در انتظار تولید جهانی فولاد

رشد متوسطی در انتظار تولید جهانی فولاد
‌می‌متالز - شرکت معدنی بی اچ پی استرالیا انتظار دارد که تولید جهانی فولاد برای ماه‌های باقیمانده از سال ۲۰۲۴ و سال ۲۰۲۵ بهبود متوسطی داشته باشد و هند و آسیای جنوب شرقی بیشترین سهم را در این رشد داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، طی ۱۸ ماه آینده، بی اچ پی نوساناتی را در بازار‌های کامودیتی‌ها پیش بینی می‌کند و انتظار دارد ذخایر مواد اولیه فولادسازی صعودی باشد. برای سال ۲۰۲۴ مازاد عرضه در بازار سنگ آهن به طور متوسط افزایش می‌یابد و عرضه احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ از تقاضا پیشی می‌گیرد. زغال سنگ نیز با مازاد عرضه جزیی در سال جاری روبرو خواهد شد.

این شرکت معدنی بزرگ نسبت به وضعیت بازار چین محتاطانه خوش بین بوده و معتقد است محرک‌های مالی و پولی اخیر چین منجر به توقف سقوط بخش املاک و مستغلات در سال ۲۰۲۵ خواهد شد. سهم بخش ساخت‌وساز چین که در طول تاریخ بیشترین سهم از تقاضای فولاد چین را داشته در سال جاری به کمی بیش از ۲۰ درصد کاهش می‌یابد و ماشین‌آلات و تجهیزات از آن سبقت خواهد گرفت. با کاهش تولید فولاد چین، هند احتمالاً بخشی از کاهش تولید فولاد آن را جبران خواهد کرد.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد