تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۱۳
کد خبر: ۳۵۰۶۰۴
رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها؛

پیش‌بینی جابه‌جایی ۳۰۲ هزار زائر به مشهد از اکثر نقاط کشور

پیش‌بینی جابه‌جایی ۳۰۲ هزار زائر به مشهد از اکثر نقاط کشور
‌می‌متالز - رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه پرواز‌های مشهد مقدس از ۰۹ شهریور آغاز می‌شود، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، ۳۰۲ هزار و ۱۵۰ زائر به مشهد مقدس عزیمت خواهند داشت.

به گزارش می‌متالز، محمدحسین آجیلیان رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌های کشور، گفت: از روز ۱۶ مردادماه عملیات اعزام زائرین به عتبات عالیات آغاز شد و تا ۲۶ مردادماه با انجام ۲۳۶ پرواز خروجی و ۲۲۴ پرواز ورودی، ۳۴ هزار و ۸۴۱ زائر اعزام و ۲۸ هزار و ۲۱۰ زائر از فرودگاه مهرآباد به کشور طی مدت زمانی ذکر شده، بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ۱۶ مرداد تا ۲۴ مردادماه از طریق ۲۴ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها عملیات اربعین آغاز شد، اما بر اساس اعلام رسمی ستاد اربعین پرواز‌های اربعین از ۲۴ مردادماه تا ۰۹ شهریورماه عنوان شده و در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۰۶ شهریور، ۳۴۴ پرواز خروجی و ۲۹۳ پرواز ورودی انجام شده و جابه‌جایی ۴۳ هزار زائر خروجی و ۳۷ هزار زائر ورودی به ثبت رسیده است، البته هم‌اکنون تعداد اندکی از زائران در خاک عراق حضور دارند.

کم‌ترین متقاضی پرواز‌های عتبات مربوط به فرودگاه بوشهر است

آجلیان تصریح کرد: در پرواز‌های اربعین امسال، از ۲۷ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام زائران به عتبات عالیات انجام شد و پرواز‌های اربعین توسط ۲۱ شرکت هواپیمایی داخلی و ۲ شرکت هواپیمایی خارجی انجام شد و بیش‌ترین متقاضی اعزام زائران به کربلا معلی از فرودگاه مشهد مقدس بود که ۱۷۱ پرواز خروجی و ۱۶۰ پرواز ورودی انجام شد و کم‌ترین میزان متقاضی‌ها مربوط به استان بوشهر بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در عملیات پرواز‌های اربعین امسال، تقریباً در هیچ‌کدام از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها، بلیت فروخته نشد. زائرین تنها می‌توانستند، از طریق سامانه‌های معتبر سازمان کشوری خرید بلیت داشته باشند، البته شرکت فرودگاه‌ها متصدی بلیت نیست، اما از تجمع دلالان و سودجویان بازار بلیت پرواز‌های اربعین در فرودگاه‌ها جلوگیری کردیم.

پرواز‌های مشهد مقدس از ۰۹ شهریور آغاز می‌شود

وی با اشاره به اینکه پس‌ از اتمام عملیات پرواز‌های اربعین، عملیات پرواز‌های مشهد مقدس در پی شهادت‌های هفته پایانی ماه صفر آغاز می‌شود، گفت: از هفته آینده عملیات اعزام زائران به مشهد برای روز‌های آخر ماه صفر در پی رحلت حضرت رسول، شهادت امام حسن و علی ابن موسی رضا آغاز خواهد شد و امکانات کامل و کافی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مهیا است و به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردیم تا شرکت‌های هواپیمایی میزان تقاضا‌های خود را به شرکت فرودگاه‌ها اعلام کنند و بر اساس شرایط ترافیکی پذیرش انجام می‌شود.

رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌های کشور تاکید کرد: در فرودگاه مشهد هیچ‌گونه محدودیتی برای اعزام و پذیرش زائران وجود ندارد، زیرا چرخه حمل‌ونقل عمومی اعزام زائرین از مسیر عتبات به مشهد گسیل می‌شود. با توجه به شرایط از روز ۰۹ شهریور تا ۱۸ شهریور پرواز‌ها به مقصد مشهد مقدس آغاز می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها ۲ هزار و ۲۱۵ پرواز از نقاط مختلف کشور به مقصد مشهد پرواز انجام خواهد شد.

زائران مشهدی بدون تهیه بلیت به فرودگاه‌ها مراجعه نکنند

وی افزود: همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها، ۳۰۲ هزار و ۱۵۰ زائر به مشهد مقدس عزیمت خواهند داشت و مسافرین حتماً از قبل بلیت رفت و برگشت را تهیه کنند، زیرا دفاتر مستقر شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه قابلیت فروش بلیت را ندارد و تجمع مسافرین در فرودگاه به معنای امکان استفاده از پرواز نخواهد بود.

نرخ‌گذاری بلیت پرواز‌های مشهد بر عهده شرکت‌های هواپیمایی است

آجلیان در پایان با اشاره به نرخ بلیت پرواز‌های مشهد مقدس، گفت: اگر سازمان هواپیمایی کشور در خصوص بلیت‌های مشهد دفاتر شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه‌ها موظف به فروش بلیت با قیمت مصوب هستند، اما شرکت فرودگاه‌ها مسوول چک کردن بلیت مسافرین نیست، اما چون بلیت‌های مشهد داخلی است، نرخ‌گذاری بر عهده شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین