تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۰۶۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیلی بر تمایل سرمایه‌گذاری مردم طی یک سال گذشته؛ دلار در رکود، مسکن در اوج

تحلیلی بر تمایل سرمایه‌گذاری مردم طی یک سال گذشته؛ دلار در رکود، مسکن در اوج
‌می‌متالز - مطابق با نتایج یک نظرسنجی تمایل سرمایه‌گذاری در ارز از ۱۱ درصد در تابستان ۱۴۰۲ به ۸.۶ درصد در تابستان ۱۴۰۳ کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاری در مسکن از ۳۰.۵ درصد به ۳۶.۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، طبق نظرسنجی اخیر مرکز افکارسنجی سرمایه که به صورت تلفنی از ۴۳۰ نفر از شهروندان تهرانی ۱۸ سال و بالاتر در بازه ۲۰ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ صورت گرفته، نتایج در مقایسه با تابستان سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته، نتایج به دست آمده به شرح ذیل می‌باشد.

تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار زمین - مسکن در تابستان ۱۴۰۲ با (۳۰.۵ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳ با (۳۶/۸ درصد) روند افزایشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار طلا - سکه در تابستان ۱۴۰۲ با (۲۸.۴ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳ با (۲۹/۵ درصد) روند افزایشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار ارز - دلار در تابستان ۱۴۰۲با (۱۱ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳با (۸/۶ درصد) روند کاهشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار خودرو در تابستان ۱۴۰۲ با (۱۴.۲ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳با (۶/۷ درصد) روند کاهشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار بورس در تابستان ۱۴۰۲ با (۴.۶ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳ (۱/۳ درصد) روند کاهشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال در تابستان ۱۴۰۲ با (۴ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳ (۳/۵ درصد) روند کاهشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در سپرده‌گذاری در بانک برای گرفتن سود در تابستان ۱۴۰۲ با (۴/۵ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳با (۶ درصد) روند افزایشی طی کرده است.

تحلیلی بر تمایل سرمایه‌گذاری مردم طی یک سال گذشته؛ دلار در رکود، مسکن در اوج

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین