تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۰۸۳۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی‌کیا:

وزارت صمت برنامه زمانبندی شده برای سامان بازار خودرو ارائه کند

وزارت صمت برنامه زمانبندی شده برای سامان بازار خودرو ارائه کند
‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واردات تلنگری به خودروسازان برای تولید خودروی باکیفیت است، بر ضرورت تدوین برنامه زمانبندی شده برای ساماندهی بازار خودرو با قید فوریت تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، سد جواد حسینی‌کیا درباره ضرورت پیش‌بینی برنامه زمانبندی برای ساماندهی بازار خودرو، گفت: یکی از اولویت‌هایی که وزارت صمت در حوزه خودرو در دستورکار قرار دهد این است که نخست خودروسازان ملزم شوند که تیراژ تولید را افزایش دهند تا میزان ناترازی بین تولید و تقاضا جبران و مطالبات مردم در حوزه خودرو‌های پیش‌فروش شده، محقق شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید با جدیت مدنظر قرار گیرد، واردات خودرو‌های نو و کارکرده است تا به خواسته به حق مردم جامه عمل پوشیده شود و از سوی دیگر عرضه خودرو به بازار بیشتر و قیمت‌ها تعدیل شود.

وی اضافه کرد: خودروسازان مستمر از این اینکه برخی مواد اولیه موردنیاز تولید را ناچارند از بورس با قیمت‌های به‌روز خریداری کنند، اما در مقابل محصولات تولیدی خود را با قیمت‌های دستوری به فروش می‌رسانند، گلایه‌مند هستند که برای رفع این مشکل باید بین تولید مواد اولیه و تولید خودرو زنجیره منطقی ایجاد شود، به گونه‌ای که مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین دستی مانند خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم خانگی در قالب یک قرارداد یک ساله تامین شود و این واحد‌های تولیدی ناچار نباشند که مواد اولیه خود را با قیمت‌های روزانه از بورس خریداری کنند و در نوسانات قیمتی متضرر شوند، واحد‌های تولیدی مواد اولیه باید به این نکته توجه کنند که تامین نیاز داخل باید مبنا قرار گیرد و در مرحله دوم صادرات در دستورکار باشد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: در صورتی که این اقدامات به درستی انجام شود، بازار خودرو ساماندهی می‌شود و از یک سو با تعدیل قیمت رضایت مصرف‌کننده به دست می‌آید و از سوی دیگر تولیدکننده نیز بدون زیان تولید می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واردات تلنگری به خودروسازان برای تولید خودروی باکیفیت است، بر ضرورت تدوین برنامه زمانبندی شده برای ساماندهی بازار خودرو با قید فوریت تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده