تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۳
کد خبر: ۳۵۰۶۳۱
سرویس خبر : انرژی
در نشست پیشرفت پروژه‌ها مطرح شد

شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها در تأمین مستمری سال ۱۴۰۳ سهم دارند

شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها در تأمین مستمری سال ۱۴۰۳ سهم دارند
‌می‌متالز - رئیس هیات‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست شورای پروژه‌ها گفت: هم‌زمان با تأمین منابع برای پیشرفت طرح‌ها، پیش‌بینی شده است بیش از دو سوم از برآورد ۴۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مستمری‌های سال مالی ۱۴۰۳، از بخش سرمایه‌گذاری تأمین شود.

به گزارش می‌متالز به‌ نقل از صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، «عبدالحسین بیات» در نشست هفتگی شورای پروژه‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها که با حضور مدیران شرکت و طرح‌های واقع در پارس جنوبی انجام شد، گفت: بخش سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در سال مالی ۱۴۰۳، مکلف است بخش عمده بودجه برآوردی ۴۰ هزار میلیارد تومانی را به‌ منظور انجام تعهد‌های بخش مستمری و مقرری تأمین کند.

وی افزود: اهتمام نسبت به تأمین منابع برای استمرار پرداخت‌های منظم و تحقق به‌ موقع تعهد‌های قانونی، نباید بر روند تأمین منابع تکمیل و پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا تأثیر گذارد.

رئیس هیات‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به میانگین پیشرفت طرح‌ها و تقویم مالی تعهد‌های قانونی در خدمات‌رسانی به ذی‌نفعان صندوق‌ها گفت: تدابیر صحیح در تأمین منابع در بنگاه اقتصادی صندوق‌ها، سبب برنامه‌ریزی و پیشرفت متناسب در هر دو بخش شده است.

بیات در بخش دیگری از این نشست با اشاره به پرداخت ۴۵۰۰ میلیارد تومان علی‌الحساب مستمری سال ۱۴۰۳ گفت: این منابع افزون بر برآورد‌های موردنیاز برای مستمری و مقرری است و از آنجا که فوق‌برنامه است ضرورت دارد منابع موردنیاز این برنامه، از محل طرح‌های سالانه تأمین شود.

وی نقش شورای عالی پروژه‌ها و شورای تولید برای ایفای نقش هماهنگی و پشتیبانی میان سطوح سرمایه‌گذاری و فرآیند تأمین منابع را با اهمیت دانست.

رئیس هیات‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در پایان گفت: شرکت‌های اصلی کارفرمایی که کسور شاغلان را به صندوق‌ها تخصیص می‌دهند نباید انتقال این منابع را با تأخیر انجام دهند، زیرا زمان سرمایه‌گذاری، برای مجموعه صندوق‌ها بسیار با اهمیت است. انتقال دیرهنگام کسور به صندوق‌ها سبب کاهش ارزش زمانی این منابع و کاهش قدرت فعالیت‌های صندوق‌ها خواهد شد.

منبع: شانا

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین