تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۵۰۷۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر کنترل کیفیت مجتمع فولاد کویر

حضور فولادسازان بزرگ نقطه قوت نمایشگاه متالکس

حضور فولادسازان بزرگ نقطه قوت نمایشگاه متالکس
‌می‌متالز - علیرضا رجب‌زاده یزدی، مدیر کنترل کیفیت مجتمع فولاد کویر در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه متالکس با اشاره به اینکه نقطه قوت نمایشگاه حضور تولیدکنندگان مطرح در صنعت فولاد است، در مورد مهم‌ترین چالش‌های بخش تولید در یک سال گذشته گفت: قطعی مکرر برق و گاز باعث شده تامین مواد اولیه به مشکل برخورد کند.

به گزارش می‌متالز، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان (Metalex ۲۰۲۴) با حضور تولیدکنندگان و بازرگانان برتر ایران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در حال برگزاری است. علیرضا رجب‌زاده یزدی، مدیر کنترل کیفیت مجتمع فولاد کویر یکی از غرفه‌داران نمایشگاه با بیان اینکه این مجموعه تولیدی هر ساله در نمایشگاه حضور پیدا می‌کند، گفت: نقطه قوت نمایشگاه متالکس حضور تولیدکنندگان مطرح در صنعت فولاد و بازرگانان داخلی و خارجی است. نمایشگاه در سال جاری از شرایط مناسبی بهره می‌برد ولی در یک نگاه کلی نمایشگاه متالکس ۱۴۰۳ نسبت به سال‌های قبل خلوت‌تر بوده که به نظر بنده دلیل اصلی این موضوع ساعت نامناسب نمایشگاه است، زیرا اکثر مراجعه‌کنندگان قادر به مراجعه و بازدید نمایشگاه در ساعات ابتدایی نیستند.

رجب‌زاده در مورد بزرگ‌ترین چالش مجتمع فولاد کویر در طول یک سال گذشته توضیح داد: بحث انرژی و محدودیت استفاده از آن بزرگ‌ترین چالش ما و تمامی فولادسازان در طول سال‌های اخیر است. محدودیت استفاده از انرژی، عدم تأمین مواد اولیه را نیز به همراه دارد و به عبارت ساده‌تر زمانی که ما با کمبود انرژی مواجه هستیم، قادر به تولید مواد اولیه خود نخواهیم بود و خطوط تولید با مشکل مواجه می‌شوند.

مدیر کنترل کیفیت این مجتمع تولیدی مدعی است قطعی گاز در زمستان و برق در تابستان به یکی از معضلات بخش تولید تبدیل شده که شاهد نابه‌سامان‌تر شدن شرایط در سال جاری هستیم. رجب‌زاده در این باره اظهار کرد: نبود گاز در زمستان و و برق در تابستان مانع از تولید مواد اولیه و محصول نهایی در شرکت‌ها فولادسازی می‌شود. مساله محدودیت انرژی در سال جاری بسیار حادتر شد و نه تنها شرکت فولاد کویر بلکه بسیاری از تأمین‌کنندگان مواد اولیه در تابستان ۱۴۰۳ با چالش‌های بسیار جدی روبه‌رو شده‌اند.

در ادامه اکبری خودکفایی در بحث تأمین انرژی را هدف اصلی مجتمع فولاد کویر در سال پیش‌رو عنوان کرد و در این باره گفت: کارشناسان ما در تلاش‌اند با تأمین انرژی به مرحله خودکفایی برسیم که به پیشرفت‌هایی در این زمینه دست یافته‌ایم، برای نمونه قطعی گاز در زمستان سال گذشته باعث شد ما کوره‌های خود را به دوگانه سوز تبدیل کنیم و در زمان قطعی گاز از گازوئیل برای تولید فولاد استفاده کنیم. همچنین اهداف شرکت فولاد کویر پیشبرد پروژه‌های توسعه در حوزه فولادسازی است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده