تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۵۰۷۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازار سیمان در خراسان شمالی از تب و تاب افتاد

بازار سیمان در خراسان شمالی از تب و تاب افتاد
‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بازار سیمان در استان روز‌های اخیر از تب و تاب افتاده و وضعیت تامین این محصول بهبود یافته است.

به گزارش می‌متالز، مهرداد داودزاده روز جمعه اظهار کرد: اکنون روزانه سه هزار تن سیمان در بازار استان توزیع می‌شود که این رقم، یکهزار تن بیش از نیاز روز‌های معمول است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود تولید سیمان در کارخانه سیمان بجنورد و افزایش میزان تقاضا برای این محصول، سبب ایجاد التهاب در بازار شد، اما اکنون این مشکل تا حد قابل توجهی برطرف شده است.

داودزاده خاطرنشان کرد: ناترازی برق سبب قطع برق کارخانه سیمان و کاهش میزان تولید در این واحد صنعتی شد، کاهش عرضه این محصول و وجود تقاضا‌های کاذب سبب مشکل در تامین سیمان در خراسان شمالی شد.

وی درباره خروج سیمان از استان خاطرنشان کرد: خروج سیمان از استان ممنوع نشده است، اما نظارت‌ها و رصد بازار تشدید یافته است و بر این اساس سیمان توزیع شده در هر شهرستان باید در همان شهرستان مصرف شود و خروج آن به سایر مقاصد تخلف محسوب شده و با آن برخورد می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه میزان تولید در کارخانه سیمان بجنورد روزانه ۱۰ هزار تن است گفت: محدودیت میزان مصرف برق در کارخانه سیمان از نیمه تیرماه امسال اعمال شده و بر این اساس میزان تولید نیز به روزانه چهار هزار تا پنج هزار تن کاهش یافته است.

کارخانه سیمان بجنورد یکی از مهمترین مراکز تولید سیمان در کشور است که با ظرفیت اسمی تولید سالانه یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن و۱۲ نوع محصول مختلف از جمله انواع سیمان و پوزولان طبیعی علاوه بر پاسخگویی به نیاز صنعت ساختمان کشور قادر به صادرات محصول به کشور‌های منطقه است.

کارخانه سیمان بجنورد با بیش از دو دهه فعالیت در عرصه صنعت سیمان، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سیمان فارس و خوزستان و از شرکت‌های تابعه غیرمستقیم شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین است که در راستای اهداف اقتصادی، اجتماعی و تحقق برنامه‌های دولت، با اخذ مجوز‌های لازم، احداث خط یک با ظرفیت اسمی ۲ هزار تن در روز را با عملیات اجرایی پروژه در سال ۷۲ آغاز و در فروردین سال ۷۸ به بهره‌برداری رسانده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی

عناوین برگزیده