تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۵۰۸۳۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
از برقی شدن

ولوو کنار کشید

ولوو کنار کشید
‌می‌متالز - ولوو کارز اعلام کرد که به دلیل فقدان زیرساخت برای پشتیبانی از خودرو‌های برقی، به هدف خود در سال ۲۰۳۰ که کاملاً الکتریکی است، دست نخواهد یافت و هدف خود را بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش داد.

به گزارش می‌متالز، این شرکت به مواردی از جمله عرضه آهسته‌تر از حد انتظار زیرساخت‌های شارژ، برداشتن مشوق‌های دولتی در برخی بازار‌ها و عدم قطعیت‌های اضافی ناشی از تعرفه‌های اخیر بر خودرو‌های الکتریکی در بازار‌های مختلف، اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است که الکتریکی‌سازی کامل هم‌چنان یکی از ستون‌های کلیدی راهبرد محصول ولوو کارز است، اما به دلیل تغییر شرایط بازار و تقاضای مشتریان، تا سال ۲۰۳۰ امکان‌پذیر نخواهد بود.

ولوو کارز در حال حاضر پنج خودروی تمام الکتریکی در بازار دارد و پنج مدل دیگر در حال توسعه است. این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ محصولات الکتریکی خود بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از خط تولید خود را تشکیل دهند و مجموعه کاملی از خودرو‌های تمام‌برقی در دسترس خواهند بود. این به شرکت ولوو اجازه می‌دهد تا زمانی که شرایط بازار مناسب است، به سمت الکتریکی‌سازی کامل حرکت کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که سهم این شرکت از خودرو‌های تمام‌الکتریکی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به ۲۶ درصد رسید که بیشترین سهم در میان رقبا را دارد و سهم برقی آن که شامل خودرو‌های برقی و پلاگین هیبریدی می‌شود، ۴۸ درصد است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده