تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۵۰۸۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زنگنه:

ایجاد یک تیم اقتصادی منسجم در دولت از اهمیت بالایی برخوردار است

ایجاد یک تیم اقتصادی منسجم در دولت از اهمیت بالایی برخوردار است
‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تیم اقتصادی دولت جدید باید با اتخاذ تصمیمات صحیح و هماهنگ، به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک و ثبات را به عرصه اقتصاد بازگرداند.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه، با بیان اینکه دولت جدید باید به تدوین راهبرد اقتصادی مشخص در راستای ارتقای معیشت مردم بپردازد، گفت: یکی از ضعف‌های عمده در اقدامات اقتصادی در ۳سال گذشته، نبود یک راهبرد کلان و مشخص است. به نظر می‌رسد اولین قدم دولت باید تعیین یک راهبرد اقتصادی واضح باشد.

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تشکیل یک تیم اقتصادی هماهنگ در هیأت دولت، تصریح کرد: به جای اینکه در دولت افراد با نظرات متضاد حضور داشته باشند، باید افرادی با دیدگاه‌های هم‌سو که تحت رهبری یک فرد کلیدی هستند، گرد هم آیند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال در دولت‌های گذشته، نظرات متضاد درباره اختصاص یافتن یارانه‌ها به گروه‌های مختلف مردم و سیاست‌های ارزی وجود داشت که موجب سردرگمی شد؛ بنابراین هماهنگی در تصمیم‌گیری‌ها و ایجاد یک تیم منسجم در دولت از اهمیت بالایی برخوردار است.

زنگنه در ادامه با اشاره به اینکه اصلاح نظام ارزی و پولی در کشور تاکید کرد: نظام ارزی و پولی از حوزه‌های مهمی است که دولت باید به آن توجه کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاحات در زمینه نظام پولی و ارزی می‌تواند به ایجاد ثبات در عرصه اقتصادی کمک کند و از نوسانات شدید جلوگیری کند. همچنین، باید به سیاست‌های بانکی و نظام ارزی نیز توجه ویژه‌ای شود تا زمینه‌ای برای رشد پایدار اقتصادی فراهم گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود که تیم اقتصادی دولت جدید بتواند با اتخاذ تصمیمات صحیح و هماهنگ، به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کند و ثبات را به عرصه اقتصاد بازگرداند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده