تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۱۱۶۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
وزیر صمت تاکید کرد؛

ابر پروژه معدن مس جانجا سیستان با سرعت بیشتری تکمیل شود

ابر پروژه معدن مس جانجا سیستان با سرعت بیشتری تکمیل شود
می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه در سفر به سیستان و بلوچستان از معدن مس جانجا در نیمروز بازدید کرد و گفت: این طرح معدنی باید با سرعت بیشتری تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسد.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمد اتابک در اولین روز از سفر سه روزه به سیستان و بلوچستان از معدن مس جانجا در شهرستان نیمروز بازدید کرد.

سیدمحمد اتابک در حاشیه بازدید از معدن مس جانجا شهرستان نیمروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با وجود تمام مزیت‌ها، در برخی شاخص‌ها از میانگین کشور پایین‌تر است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از مزیت همجواری با دو کشور پرجمعیت استان یعنی پاکستان و افغانستان بهره برده و وضعیت تجارت استان را ارتقا دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه معادن سیستان و بلوچستان با وجود فعالیت و اشتغال، به ارزش‌افزوده اقتصادی مطلوبی نرسیدند، بنابراین امیدوارم که ارزش‌افزوده معادن را افزایش دهیم، گفت: در حوزه صنعت، برخی امور مانده؛ پروژه‌ها در یک بازه زمانی آغاز شده، اما به نتیجه نرسیدند به پروژه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا منابع تزریق می‌کنیم تا به نتیجه برسند.

وی بیان کرد: ما باید از خام‌فروشی جلوگیری کنیم، این پروژه با ساخت کارخانه کنسانتره و لیچینگ نسبت به این امر اهتمام ورزیده و ارزش‌افزوده بیشتری ایجاد خواهد کرد.

اتابک افزود: بهترین متخصصان مس کشور در این پروژه مشغول به کار هستند و این پروژه تاثیر چشم‌گیری بر وضعیت اقتصادی سیستان و بلوچستان خواهد داشت.

وی گفت: انتظار داریم مدیران پروژه نسبت به انجام مسوولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وزیر صمت بیان کرد: ابرپروژه معدنی و صنعتی مس جانجا، با چشم‌انداز احداث کارخانه ۱۳۰ هزارتنی کنسانتره مس و سپس سه هزار تنی کاتد مس، با راهبری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) و نیز همراهی شرکت‌های بزرگ و توانمند معدنی و صنعتی کشور؛ شامل گل‌گهر، چادرملو، گهرزمین، تجلی توسعه معادن و فلزات و سرمایه‌گذاری غدیر در حال اجراست و این شرکت‌ها سهامداران شرکت توسعه صنایع و معادن مس جانجا را تشکیل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود