تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۵۱۲۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آمار‌های عملکرد منتشر شده روی سامانه کدال نشان می‌دهد

رشد ۱۵ درصدی فروش محصولات ۳ خودروساز بورسی

رشد ۱۵ درصدی فروش محصولات ۳ خودروساز بورسی
‌می‌متالز - فروش محصولات شرکت‌های «ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو» در ۵ ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته با رشد ۱۵ درصدی همراه شد.

به گزارش می‌متالز، مقایسه عملکرد ۳ سال گذشته خودروسازان بورسی نشان می‌دهد؛ فروش محصولات ۳ خودروساز بورسی، شامل «ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو» در ۵ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد کرده است.

بر اساس اطلاعیه‌های منتشر شده در کدال، میزان فروش محصولات این سه شرکت خودروساز در ۵ ماه نخست امسال ۳۹۰ هزار دستگاه بوده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال ۱۴۰۲، معادل ۳۳۹ هزار دستگاه و در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۳۹۰ هزار دستگاه خودرو بوده است.

همچنین، آمار‌ها بیانگر این است که مجموع درآمد حاصل از فروش این سه شرکت خودروسازی در این بازه زمانی ۱۱۹ همت بوده است. براین اساس، درآمد حاصل از فروش شرکت خودروسازی ایران خودرو با ۸۱ همت بیش از دو شرکت «سایپا و پارس خودرو» بوده است.

پس از ایران خودرو، به ترتیب سایپا با ۲۹ همت بیش‌ترین درآمد خاصل از فروش را داشته در حالی که پارس خودرو با ۹ همت کم‌ترین رقم درآمد حاصل از فروش را در بین ۳ خودروساز بزرگ بورسی در ۵ ماه نخست سال به خود اختصاص داده است.

رشد ۱۵ درصدی فروش محصولات ۳ خودروساز بورسی

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده