تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۱۲۱۷

زیان سال ۲۰۲۳ اپراتور‌های کشتی در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ جبران شد

زیان سال ۲۰۲۳ اپراتور‌های کشتی در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ جبران شد
‌می‌متالز - با بررسی حاشیه سود عملیاتی اپراتور‌های ۹ شرکت بزرگ خطوط کشتیرانی که به طور متوسط ۲۰ درصد است، زیان شرکت‌ها که در سال قبل متحمل شده بودند، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ جبران شده است.

به گزارش می‌متالز، مؤسسه آلفالاینر در جدیدترین گزارش خود که دیروز منتشر شد، اعلام کرد که با بررسی حاشیه سود عملیاتی اپراتور‌های ۹ شرکت بزرگ خطوط کشتیرانی که به طور متوسط ۲۰ درصد است، زیان شرکت‌ها که در سال قبل متحمل شده بودند، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ جبران شده است. در این گزارش اعلام شده است که حاشیه سود عملیاتی به دست آمده توسط اپراتور‌ها در این مدت بالاترین میزان پس از زمان همه‌گیری کرونا است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های حمل نفت در این مدت بهترین عملکرد را از خود نشان دادند. در این میان، اپراتور تایوانی Ever Green Marine Corporation با کسب سود عملیاتی یک میلیارد دلاری، بالاترین حاشیه سود ۳۰ درصدی را از آن خود کرد. این اپراتور تایوانی در هفت فصل گذشته بیش‌ترین حاشیه سود را در بین تمامی اپراتور‌ها به دست آورده است.

شرکت وان تایوان نیز با رسیدن به سوددهی توانست زیان سال ۲۰۲۳ میلادی را جبران کند و به حاشیه سود ۲۸.۵ درصدی دست یابد. شرکت HMM کره‌جنوبی و یانگ مینگ تایوان در رتبه سوم کسب سود عملیاتی و سود حاشیه‌ای قرار داشتند و ارقام ۲۶.۹ درصدی را تجربه کردند. اپراتور‌های خط کشتیرانی ائتلاف "وان" نیز ۱۵.۸ درصد سود حاشیه عملیاتی داشتند.

اما حاشیه سود برای اپراتور‌های مرسک و سایر خطوط کشتیرانی اروپایی به علت داشتن قرارداد‌های بلندمدت کم‌تر بوده است، به گونه‌ای که حاشیه سود مرسک در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی حدود ۵.۶ درصد بوده که کم‌ترین میزان در بین اپراتور‌ها محسوب می‌شود.

اپراتور‌های خط کشتیرانی کاسکو چین با کسب سود عملیاتی ۱.۶ میلیارد دلاری، حاشیه سود ۲۴.۹ درصدی را داشتند، زیرا حضور این شرکت در بازار‌های جدید آمریکای جنوبی و آفریقا باعث شد تا سود مناسبی به دست آورند.

شایان ذکر است که شرکت کاسکو در سال ۲۰۲۴ میلادی خطوط جدیدی را بین چین، آمریکای جنوبی، مکزیک، ویتنام و آفریقا راه‌اندازی کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده