تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۴۰
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۰۲۶۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
گفتگو با مهندس هیزم بر مدیر فروش شرکت فولاد اکسین خوزستان:

نقش اساسی شرکت فولاد اکسین خوزستان در اقتصاد کشور

نقش اساسی شرکت فولاد اکسین خوزستان در اقتصاد کشور
‌می‌متالز - محمد هیزم بُر مدیر فروش شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به حوزه فعالیت شرکت فولاد اکسین، اظهار داشت: محصولات فولاد اکسین در تولید ورق‌های عریض مورد استفاده در صنایع بزرگی نظیر خودروسازی، کشتی‌سازی، ماشین‌سازی، نفت و گاز، پتروشیمی و ... خلاصه می‌شود که نقش مهم و تاثیرگذار آن را در صنعت کشور به وضوح نمایان می‌کند.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: امروزه فولاد اکسین در خلق ارزش، توسعه صنایع پایین‌دستی و در نهایت رشد اقتصادی کشور نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کند و این برند را به یک افتخار ملی مبدل ساخته است.

هیزم بُر در ادامه به عملکرد شرکت فولاد اکسین در حوزه فروش اشاره و خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد فروش شرکت حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۱۷ هزار تن از محصولات فولاد اکسین به فروش رفته که به معنای رشد ۲۱ درصدی فروش محصولات در مقایسه با سال قبل از آن است. 

وی افزود: بخش عمده فروش این شرکت در سال گذشته، به صورت مالکیتی و با راهبری شرکت سرمایه‌گذاری صبا انرژی صورت گرفته است.

مدیر فر‌وش شرکت فولاد اکسین خوزستان در بخش دیگری از اظهارات خود به رکوردشکنی در حوزه فروش اشاره نمود و گفت: فولاد اکسین در سال گذشته، رکورد جدیدی را در زمینه فروش ماهانه انواع ورق‌های «API» به میزان ۷۸ هزار و ۸۵۳ تن به ثبت رسانده است.

هیزم بُر تصریح کرد: اگرچه شرکت فولاد اکسین خوزستان تمرکز خود را در وهله نخست بر تامین نیاز بازار داخل معطوف کرده، اما با توجه به اهمیت حضور در بازار‌های صادراتی، بخشی از ورق‌های تولیدی این شرکت در بازار‌های خارجی نیز عرضه می‌کند. 

وی افزود: در حال حاضر محصولات فولاد اکسین به ۱۸ کشور جهان در سه قاره‌های بزرگ جهان شامل آسیا، آفریقا و اروپا صادر شود؛ که در این زمینه اکسین توانسته قرارداد‌های صادراتی خود را به ۱۴ درصد افزایش داده دهد. 

مدیر فروش فولاد اکسین خوزستان عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی این شرکت به لحاظ نزدیکی به آب‌های آزاد، مزیت قابل توجهی برای صادرات محصولات به وجود آورده که می‌تواند مسیر توسعه صادرات محصول را در این شرکت تسهیل کند. 

وی افزود: عملکرد مثبت شرکت فولاد اکسین خوزستان در حوزه صادرات طی سال گذشته، سبب شده است که این شرکت برای نخستین بار در تاریخ خود، به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شود. با این حال، شرکت فولاد اکسین به این دستاورد‌های بزرگ در زمینه صادرات بسنده نکرده و با هدف ارتقای جایگاه برند خود به عنوان تامین‌کننده محصولات استراتژیک فولادی، در مسیر توسعه بازار‌های صادراتی خود گام برداشته است. 

هیزم بُر گفت: در همین راستا، این شرکت در سال جاری، به انعقاد دو تفاهم‌نامه جدید با کشور‌های منطقه خاورمیانه، حوزه خلیج فارس و اروپای شرقی اقدام کرده است که نشان از عزم جدی فولاد مردان اکسین خوزستان برای فتح بازار‌های جهانی و به اهتزار درآمدن پرچم پر افتخار کشور می‌باشد.

عناوین برگزیده
مولد جدید تورم اجاره/ واکنش منفی بازار معاملات اجاره خانه در کشور به «سقف دولتی تغییر اجاره بها» باعث جهش اجاره بها در میانه تابستان شد/ تیم اقتصادی دولت پزشکیان، «سیاست‌های مهار تورم مسکن» را جایگزین «مصوبات تورم ساز بازار مسکن» می‌کند؟
چرا «رشد ماهانه اجاره‌بها» در مرداد به قله ۱۴۰۳ رسید؟

مولد جدید تورم اجاره/ واکنش منفی بازار معاملات اجاره خانه در کشور به «سقف دولتی تغییر اجاره بها» باعث جهش اجاره بها در میانه تابستان شد/ تیم اقتصادی دولت پزشکیان، «سیاست‌های مهار تورم مسکن» را جایگزین «مصوبات تورم ساز بازار مسکن» می‌کند؟