تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۵۱۲۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پرتفوی بورسی "وکغدیر" سهم ۵۶ درصدی از سرمایه‌گذاری ماهانه را در اختیار داشت؛

افزایش ۹ درصدی سرمایه‌گذاری "وکغدیر" در مردادماه

افزایش ۹ درصدی سرمایه‌گذاری
‌می‌متالز - ارزش بازار پرتفوی بورسی "وکغدیر" در یازدهمین ماه از سال مالی به ۴۸ هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه (سال مالی منتهی به شهریورماه ۱۴۰۳) مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را برابر با ۷ هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان اطلاع‌رسانی کرد، "وکغدیر" میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری که در مردادماه به ثبت رساند مربوط به شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیربورسی بود.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در مردادماه مربوط به شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه بود، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرفتوی بورسی "وکغدیر" برابر با ۴ هزار و ۵۴ میلیارد تومان بود. بهای تمام‌شده "وکغدیر" در شرکت‌های خارج از بازار سرمایه ۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان بود.

افزایش ۹ درصدی سرمایه‌گذاری
بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "وکغدیر" در پرتفوی بورسی نسبت به ماه گذشته نزدیک به ۹ درصد (معادل ۲۵۴ میلیارد تومان) افزایش پیدا کرد، ارزش بازار پرتفوی بورسی "وکغدیر" در یازدهمین ماه از سال مالی به ۴۸ هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های بورسی "وکغدیر"

شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۴۵ هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۹۳۶ درصدی را به همراه داشت. 

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی "وکغدیر" مربوط به بخش «فلزات اساسی» با مبلغ ۲ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان است. پس از فلزات اساسی بیشترین بهای تمام‌شده را در بخش استخراج کانه‌های فلزی با یک هزار و ۴۵۴ میلیارد تومان مشاهده می‌کنیم.

افزایش ۹ درصدی سرمایه‌گذاری
بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختصاص شرکت «سنگ‌آهن گهرزمین» با مبلغ تقریبی ۲۱ همت بود، همچنین «آهن و فولاد غدیر ایرانیان» نیز با مبلغی بالغ‌بر ۱۰ همت بیشترین ارزش بازار را در این دوره در اختیار داشتند.

"وکغدیر” از ابتدای سال مالی تاکنون از بخش‌های سود سهام، سود تضمین‌شده، فروش سرمایه‌گذاری‌هابه درآمد ۴ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومانی رسیده است. همان‌گونه که گفته شد بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "وکغدیر" در شرکت‌های غیربورسی برابر با ۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان بود، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این حوزه مربوط به «توسعه آهن و فولاد گل‌گهر» با یک هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان بود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده