تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۴۳۶۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رتبه نخست وکغدیر از نظر رشد سودآوری

‌می‌متالز - هلدینگ صنایع و معادن غدیر در مدت چند سال گذشته توانسته است با توسعه دامنه سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های خود، ضمن بسترسازی برای تحقق جهش تولید، به ویژه در عرصه زنجیره فولاد ایران، تحولی شگرف را در زمینه شاخص‌های عملکردی و مالی به ثبت برساند.

به گزارش می‌متالز، هلدینگ صنایع و معادن غدیر در مدت چند سال گذشته توانسته است با توسعه دامنه سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های خود، ضمن بسترسازی برای تحقق جهش تولید، به ویژه در عرصه زنجیره فولاد ایران، تحولی شگرف را در زمینه شاخص‌های عملکردی و مالی به ثبت برساند.

برای مثال سود خالص این شرکت که در سال ۱۳۹۹ به ۴ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال می‌رسید در سال ۱۴۰۲ به ۷۵ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت که این مهم به معنای رشد حدودا ۱۸ برابری سودآوری این هلدینگ است. همچنین ارزش دارایی‌های این شرکت نیز که در سال ۱۳۹۹ به ۲۷۶ هزار میلیارد ریال می‌رسید امروز از مرز ۸۷۹ هزار میلیارد ریال عبور کرده است. گفتنی است، ارزش بازار این شرکت نیز تا پایان ۲۲ خرداد ماه سال جاری نسبت به زمان عرضه سهام آن در بورس اوراق بهادار با رشد نزدیک به ۸۵ درصدی به ۵۲۹.۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

برای درک بهتر عملکرد وکغدیر و دستاورد‌های آن در چند سال اخیر، می‌توان مقایسه‌ای میان این شرکت با سایر هلدینگ‌های مشابه فعال در عرصه صنایع معدنی و فلزی شامل ومعادن، میدکو، وامید و تاصیکو داشت. وکغدیر در حال حاضر با ارزش سرمایه ۳۸ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریالی از کمترین میزان سرمایه در مقایسه با چهار هلدینگ یادشده برخوردار است، با این حال این شرکت با دستیابی به رشد ۱۷۰۱ درصدی سود خالص در بازه سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲، رتبه نخست را از جنبه رشد سودآوری در میان این شرکت‌ها به خود اختصاص می‌دهد.

رتبه نخست وکغدیر از نظر رشد سودآوری

منبع: بورس ۲۴

عناوین برگزیده