تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۳:۲۷
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۵۰۰۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدر تامین کارگاه معدنی به وسعت ایران

صدر تامین کارگاه معدنی به وسعت ایران
‌می‌متالز - تاصیکو در حال حاضر بیش از ۴۰ همت پروژه در دست اجرا دارد.

به گزارش می‌متالز به نقل از تاصیکو، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صدر تامین با حضور بالغ بر ۸۳ درصد از صاحبان سهام تشکیل جلسه داد.

بنا بر این گزارش، روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین با حضور بالغ بر ۸۳ درصد از صاحبان سهام و به ریاست «حسن جباری» معاون امور شرکت‌های شستا، نظارتِ «محمد ابوالقاسمی» معاون مالی و سرمایه انسانی و «احسان آبادی» مدیر نظارت بر هلدینگ‌های صنایع و معادن تشکیل شد.

تاصیکو راهبردی‌ترین گروه معدنی کشور و از جمله هلدینگ‌های بزرگ شستا است.

مجمع “تاصیکو” پر بود از اخبار طلایی و پروژه پر بازده‌ی در دست اجرا

«محسن بهزادی» مدیر سبد سهام هلدینگ صدرتامین در مجمع عمومی شرکت گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کیلومتر پهنه معدنی برای تامین خوراک کارخانه استحصال طلای کردستان در اختیار داریم.

وی افزود: ارزش روز دارایی‌های صدر تامین بالغ بر ۱۰۸ همت است که مسلما با ارزش‌گذاری دقیق شرکت‌های غیربورسی سبد سهام تاصیکو، ارزش روز دارایی‌های شرکت افزایش خواهد یافت.

بهزادی اضافه کرد: نسبت ارزش بازار تاصیکو به ارزش روز دارایی‌های آن در حدود ۴۹ درصد بوده که با توجه به پتانسیل‌های نهفته و تنوع پرتفوی، امیدواریم با بهبود شرایط بازار سرمایه، ارزش بازار شرکت به ارزش ذاتی خود نیل نماید.

مدیر سبد سهام تاصیکو با اشاره به عملکرد سرمایه‌گذاری شرکت گفت: میانگین بازدهی سهام شرکت‌های تابعه صدر تأمین با لحاظ سود نقدی در سال ۱۴۰۲ برابر با ۶۲ درصد بوده که در مقایسه با رشد ۱۲ درصدی شاخص بورس عملکرد خوبی را شاهد بودیم. رشد ارزش بازار سهام تاصیکو در این بازه نیز ۲۱ درصد با احتساب سود نقدی بوده است.

در ادامه بهزادی در خصوص سوددهی شرکت‌های تابعه افزود: شرکت‌های تابعه صدر تأمین عمدتا با افزایش سوددهی روبه‌رو بودند و بالغ بر ۴۵۴۱ میلیارد تومان سود محقق کردند که نسبت به سال قبل، رشد ۱۶ درصدی داشته است.

«محسن بهزادی» در خصوص پروژه‌های در دست اجرا تشریح کرد: “تاصیکو” در زمینه معدن در اقصی نقاط کشور سرمایه­‌گذاری­‌های پربازده‌ای انجام داده که از جمله می‌توان به کارخانه طلای تفتان به ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم طلا، کارخانه فرآوری نقره به ظرفیت ۵۰ تن نقره، کارخانه کاغذ سنگی، افزایش ظرفیت کارخانه زغال‌شویی پروده طبس به میزان ۵۰۰ هزار تن، احداث کارخانه پشم شیشه با ظرفیت ۱۴ هزار تن به منطقه ویژه اقتصادی شیراز و تعدادی پروژه‌­های توسعه‌ای دیگر اشاره نمود که تماماً با سرعت در حال اجرا و اکثراً در مسیر نصب و راه‌اندازی قرار دارند. بهره‌برداری از پروژه‌های جاری و مصوب، عملکرد شرکت را در حوزه سودآوری متحول خواهد نمود.

بهزادی افزود: سال مالی جاری با بهره­‌برداری از اهم پروژه‌­ها، سال شکوفایی تاصیکو است و تاثیر آن در سود سال بعد مجموعه منعکس خواهد شد.

وی اخذ گزارش مقبول از حسابرس پس از ۱۸ سال را یکی از مهم‌­ترین دستاورد‌های هلدینگ صدر تامین عنوان کرد.

منبع: سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده