تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۱۳۴۳
سرویس خبر : زمین شناسی
مدیرکل زمین‌شناسی شمال باختری کشور خبر داد:

کانون‌های گردوغبار و عوامل فرسایش در حوضه دریاچه ارومیه بررسی می‌شود

کانون‌های گردوغبار و عوامل فرسایش در حوضه دریاچه ارومیه بررسی می‌شود
می‌متالز - «حسن عباس‌نژاد» مدیرکل زمین‌شناسی شمال باختری کشور گفت: در راستای مدیریت خشکسالی و جلوگیری از وقوع ریزگرد‌های نمکی در منطقه شمال غرب کشور با محوریت حوضه دریاچه ارومیه، کانون‌های گردوغبار و عوامل فرسایش در حوضه دریاچه ارومیه بررسی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حسن عباس‌نژاد رئیس این مرکز گفت: در راستای مدیریت خشکسالی و جلوگیری از وقوع ریزگرد‌های نمکی در منطقه شمال غرب کشور با محوریت حوضه دریاچه ارومیه، طرح بررسی فرسایش و تولید گردوغبار و پهنه‌بندی آن به توسط این اداره‌ کل تهیه و تدوین و در جلسه مدیریت بحران استان مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد با تخصیص اعتبار لازم از محل ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران کشور طرح مذکور اجرا شود.

مدیرکل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی منطقه شمال باختری تصریح کرد: با اجرای این طرح کلیه کانون‌های فرسایش و تولید گردوغبار در منطقه شمال شرق دریاچه ارومیه مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرند.

به گفته وی، با توجه به اطلاعات پایه از جمله سازند‌های زمین‌شناسی، نوع خاک و سنگ بستر و نقش خشک شدن دریاچه ارومیه در شدت و کیفیت این گردوغبار مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به اطلاعات و داده‌های استخراجی نتایج برررسی و پیشنهادات لازم در اختیار دستگاه‌های مسوول قرار گیرد.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

عناوین برگزیده