تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۲
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۵۱۴۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

دولت در انتصابات معدنی از نظر اتاق بازرگانی استفاده کند

دولت در انتصابات معدنی از نظر اتاق بازرگانی استفاده کند
می متالز - علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در خصوص انتصابات نظر اتاق بازرگانی در بخش معدن اخذ شود.

به گزارش می‌متالز، «علیرضا سلیمی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در حوزه جذب سرمایه‌گذار جاذبه‌های زیادی در کشور وجود دارد، اما این سوال مطرح است که چرا با وجود چنین جاذبه‌هایی ایرانیان خارج از کشور اقدام به سرمایه‌گذاری در ایران نمی‌کنند.

سلیمی تاکید کرد باید در خصوص انتصابات نظر اتاق بازرگانی در بخش معدن اخذ شود.

وی همچنین با اشاره به مشکل محدودیت زمین در حوزه اکتشاف بیان کرد: در جلساتی که با سازمان انرژی اتمی و پادگان‌ها داشتیم تا حدی توانستیم این محدودیت‌ها را با پیگیری کم کنیم.

سلیمی همچنین با اشاره به تدوین قانون معادن از دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزود: قانون معادن را در مجلس قبل شروع کردیم، اما نهایی نکرده‌ایم، در نتیجه بخش خصوصی نظرات خود را مطرح کرده تا از آنها استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل ۴۴ نیز بیان کرد: در اصل ۴۴ باید مدیریت یا فرآیند انتصاب مدیر را هم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: رشد ۱۳ درصدی در برنامه هفتم توسعه امکان‌پذیر است، اما به شروطی که اولین آن عدم دخالت دولت و قیمت‌گذاری است. اگر کمیته مشترک بین وزارت صمت، مجلس و بخش خصوصی شکل بگیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

عناوین برگزیده