تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۵۱۴۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار سهام منفی شد

بازار سهام منفی شد
‌می‌متالز - بازار سرمایه پس از افت روز گذشته، امروز هم در دومین روز هفته منفی منفی شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش ۱۳ هزار و ۶۱۲ واحد به رقم دو میلیون و ۸۸ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، بازار سرمایه در هجدهمین روز از آخرین ماه تابستان کاهش داشت. روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۳ هزار و ۶۱۲ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۸۸ هزار و ۳۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن هم با کاهش ۲۷۱ واحد به رقم ۶۶۱ هزار و ۴۲۴ واحد رسید.

امروز ۲۶۵ هزار فقره معامله به ارزش ۴۲۹۵ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فولاد، فملی و شپنا به ترتیب از نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. از نماد‌های پرتراکنش نیز می‌توان به فولاد، پترول و وخارزم اشاره کرد.

روز یکشنبه شاخص فرابورس ایران نیز ۴ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۲۸ هزار فقره و ارزش آن ۵۰۱۷ میلیارد تومان بود.

حسینا و خاور اثر منفی بر شاخص فرابورس ایجاد کردند، اما زاگرس مثبت شد. شفام، شکام و خاور هم از نماد‌های پرتراکنش بودند.

در پی حواشی مطرح شده درخصوص دریافت وام‌های قرض‌الحسنه میلیاردی از سوی رئیس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان بورس، «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته استعفای کتبی خود را به رئیس شورای عالی بورس ارائه داد که با موافقت وزیر اقتصاد مواجه شد.

دامنه نوسان بورس نیز روز گذشته از دو به سه درصد افزایش یافت. از روز یک‌شنبه (۱۴ مردادماه) تا چهارشنبه (۱۷ مردادماه) دامنه نوسان معاملات سهام به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد و متعاقب آن دامنه نوسان معاملات بورس از روز شنبه (۲۷ مرداد) تا ۱۷ شهریور به مثبت و منفی دو درصد تغییر یافت. دیروز هم این عدد به مثبت و منفی سه درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده