تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۱۸۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس منفی شد؛ فرابورس مثبت

بورس منفی شد؛ فرابورس مثبت
‌می‌متالز - بازار سرمایه امروز در روز پایانی کاری هفته منفی شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش ۴۱۳۷ واحد به رقم دو میلیون و ۸۴ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، بازار سرمایه در بیست و یکمین روز از آخرین ماه تابستان کاهش داشت. روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۱۳۷ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۸۴ هزار و ۲۱۴ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن، اما با افزایش ۴۸۶۶ واحد به رقم ۶۷۳ هزار و ۵۵۶ واحد رسید.

امروز ۲۶۰ هزار فقره معامله به ارزش ۵۲۰۸ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فارس، فولاد و فعلی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند. از نماد‌های پرتراکنش نیز می‌توان به فولاد، شپنا و ذوب اشاره کرد.

روز چهارشنبه شاخص فرابورس ایران برخلاف بورس ۹۹ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۵۰۸ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۲۰ هزار فقره و ارزش آن ۵۴۵۸ میلیارد تومان بود.

زاگرس، وسپهر و خاور به ترتیب بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس ایجاد کردند. خاور، خنور و کرومیت هم از نماد‌های پرتراکنش بودند.

درپی حواشی مطرح شده درخصوص دریافت وام‌های قرض‌الحسنه میلیاردی از سوی رئیس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان بورس، مجید عشقی ـ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته استعفای کتبی خود را به رئیس شورای عالی بورس ارائه داد که با موافقت وزیر اقتصاد مواجه شد.

دامنه نوسان بورس نیز روز ۱۷ شهریور از ۲ به ۳ درصد افزایش یافت. از روز یک‌شنبه (۱۴ مرداد ماه) تا چهارشنبه (۱۷ مرداد ماه) دامنه نوسان معاملات سهام به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد و متعاقب آن دامنه نوسان معاملات بورس از روز شنبه (۲۷ مرداد) تا ۱۷ شهریور به مثبت و منفی دو درصد تغییر یافت. ۱۷ شهریور هم این عدد به مثبت و منفی سه درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده