تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۱۲
کد خبر: ۳۵۲۱۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس کم‌جان شد

بورس کم‌جان شد
‌می‌متالز - بازار سرمایه در اولین روز هفته منفی بود؛ به طوری که شاخص کل با کاهش ۹۰۴۴ واحد به رقم دو میلیون و ۷۵ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام پس از رشدی که از ۲۴ مرداد آغاز کرده بود و تا ۱۱ شهریور ادامه یافت، در روز‌های اخیر اغلب قرمزپوش شده است.

این بازار در بیست‌وچهارمین روز از آخرین ماه تابستان نیز کاهش داشت. روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۹۰۴۴ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۷۵ هزار و ۵۴۸ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن، اما با رشد ۳۰۵۲ واحد به رقم ۶۷۶ هزار و ۶۱۰ واحد رسید.

امروز ۲۶۸ هزار فقره معامله به ارزش ۵۹۹۴ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فملی، فولاد و شپنا به ترتیب از نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. از نماد‌های پرتراکنش نیز می‌توان به فولاد، فملی و شپنا اشاره کرد.

روز شنبه شاخص فرابورس ایران برخلاف بورس ۸۱ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۵۹۶ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۳۷ هزار فقره و ارزش آن ۱۷ هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان بود.

وسپهر و خاور اثر مثبت بر شاخص فرابورس ایجاد کردند، اما آریا تاثیر منفی داشت. خاور، خنور و کرمان هم از نماد‌های پرتراکنش بودند.

در پی حواشی مطرح شده درخصوص دریافت وام‌های قرض‌الحسنه میلیاردی از سوی رئیس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان بورس، «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته استعفای کتبی خود را به رئیس شورای عالی بورس ارائه داد که با موافقت وزیر اقتصاد مواجه شد.

دامنه‌نوسان بورس نیز روز ۱۷ شهریور از ۲ به ۳ درصد افزایش یافت. از روز یک‌شنبه (۱۴ مردادماه) تا چهارشنبه (۱۷ مردادماه) دامنه‌نوسان معاملات سهام به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد و متعاقب آن دامنه‌نوسان معاملات بورس از روز شنبه (۲۷ مرداد) تا ۱۷ شهریور به مثبت و منفی دو درصد تغییر یافت. ۱۷ شهریور هم این عدد به مثبت و منفی سه درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده