تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۲
کد خبر: ۳۵۱۸۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل تاصیکو:

فولادی‌ها با این ابلاغیه ارزی در مسیر رشد قرار گرفتند

فولادی‌ها با این ابلاغیه ارزی در مسیر رشد قرار گرفتند
‌می‌متالز - مدیرعامل تاصیکو گفت: بازگشت ارز حاصل از صادرات به صنعت فولاد باعث خواهد شد تا گشایش قابل توجهی در حوزه مارکت و بازار شرکت‌های متاثر از فلزات صورت گیرد و این بخشنامه در این حوزه اقدام مثبتی است.

به گزارش می‌متالز، گمرک ایران با ابلاغ بخشنامه ارزی بانک مرکزی اعلام کرد: صنایع زنجیره فلزات می‌تواند ارز صادراتی را خود مصرف و یا به متقاضی واردکننده در داخل زنجیره فلزات به صورت ارز/کوتاژ با نرخ توافقی واگذار کنند؛ که طی آن صادرکنندگان زنجیره فولاد دیگر ملزم به ارائه ارز صادراتی خود در سامانه نیما نیستند.

در همین راستا امیرحسین نادری مدیرعامل تاصیکو، به تاثیر این خبر بر حاشیه سود شرکت‌های فولادی اشاره کرد و گفت: قبل از ابلاغ بخشنامه جدید ارزی از سوی بانک مرکزی صادرات محصولات فولاد به دلیل اینکه صرفه اقتصادی نداشت، شاهد توقف صادرات در این صنعت بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بازگشت ارز حاصل از صادرات به صنعت فولاد باعث خواهد شد تا گشایش قابل توجهی در حوزه مارکت و بازار شرکت‌های متاثر از فلزات صورت گیرد و این بخشنامه در این حوزه اقدام مثبتی است.

مدیرعامل تاصیکو در پایان گفت: خبر ابلاغ بخشنامه ارزی بانک مرکزی مبنی بر توافقی شدن ارز حاصل از صادرات زنجیره فولاد به غیر از حاشیه سود شرکت‌های فولادی امکان فروش متنوع در بازار فلزات را به وجود خواهد آورد. همچنین این نکته بسیار حائز اهمیت است که ۲۵ درصد درآمد حاصل از فولاد بر مبنای صادرات است که بازگشت ارز حاصل از صادرات می‌تواند تاثیر مثبتی بر صادرات فولادی‌ها داشته باشد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده