تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۱۹۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

حضور قدرتمند ایران در کنفرانس بین‌المللی فولاد و مواد اولیه دبی

حضور قدرتمند ایران در کنفرانس بین‌المللی فولاد و مواد اولیه دبی
‌می‌متالز - ایران در کنفرانس بین‌المللی فولاد و مواد اولیه دبی حضور قدرتمندی را داشت.

به گزارش می‌متالز، پنل تخصصی صنعت فولاد ایران در کنفرانس بین‌المللی فولاد و مواد اولیه دبی امروز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳ با مدیریت کیوان جعفری‌طهرانی تحلیل‌گر ارشد بازار‌های بین‌المللی فولاد و سنگ آهن و با حضور امیر علیقلی‌زاده به نمایندگی از وزارت صمت، علیرضا منصوری مدیر صادرات فولاد مبارکه، بهمن تجلی‌زاده مشاور مدیرعامل فولاد خوزستان و امیر کشمیری مدیرعامل شرکت توسعه سنگ‌ آهن مرکزی برگزار شد که در آن ضمن ارائه دستاورد‌های ایران در صنعت فولاد، به نقش‌آفرینی کشورمان در صنعت فولاد منطقه تاکید شد.

امیر علیقلی‌زاده مدیرکل دفتر صنایع وزارت صمت در پنل تخصصی صنعت فولاد ایران در کنفرانس بین‌المللی فولاد و مواد اولیه دبی اظهار کرد: هدف‌گذاری ما در تولید فولاد این است که رتبه ۹ جهان را از آن خود کنیم؛ تولید فولاد ایران در سال ۲۰۲۳ به میزان ۳۱ میلیون تن بود که انتظار داریم در سال ۲۰۲۴ این میزان به ۳۵ میلیون تن افزایش یابد.

وی افزود: از شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان خواستیم که برای کسری زیرساخت‌ها، نیروگاه‌های برق احداث کنند. فولاد مبارکه در تأمین نیروگاه گازی جنوب کشور نیز برای تولید بریکت گرم و آهن اسفنجی سرمایه‌گذاری خواهد کرد چراکه ۹۲ درصد تولید فولاد ایران بر پایه آهن اسفنجی‌ست که نیازمند شدید به گاز است. مصرف فولاد در کشور در حال افزایش است و به همین دلیل به تولید بیشتری نیاز داریم.

مدیرکل دفتر صنایع وزارت صمت اضافه کرد: رئیس‌جمهور به دنبال توسعه بالقوه صادرات ایران است و اینجانب به‌ نمایندگی از دولت، مشتاقانه از سرمایه‌گذاران ایرانی در سرتاسر جهان دعوت خواهیم کرد که برای سرمایه‌گذاری به ایران بیایند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده