تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۱۹۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرکل دفتر بخش عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در بازدید از فولاد مبارکه:

شرکت فولاد مبارکه نقش بسزایی در ارزآوری برای کشور داشته است/ کاهش ۳۰ درصدی تولید داخلی بر اثر محدودیت‌های انرژی

شرکت فولاد مبارکه نقش بسزایی در ارزآوری برای کشور داشته است/ کاهش ۳۰ درصدی تولید داخلی بر اثر محدودیت‌های انرژی
‌می‌متالز - مدیرکل دفتر بخش عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه نقش بسزایی در ارزآوری برای کشور داشته است، اما در مواقع بحران محدودیت انرژی، صنایع به عنوان اولین مجموعه‌ها مشمول اعمال محدودیت می‌شوند به طوری که محدودیت‌های انرژی در سال جاری منجر به کاهش ۳۰ درصدی تولید در کشور شده است.

به گزارش می‌متالز، جمعی از مدیران، کارشناسان و اعضای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از تصفیه‌خانه و خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند.

سیدعباس پرهیزکاری، مدیرکل دفتر بخش عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: همواره مصرف آب فولاد مبارکه موضوعی مطرح شده در مجامع است که امروز در بازدیدی که از تصفیه‌خانه فولاد مبارکه داشتیم شاهد تأمین ۵۰ درصد نیاز آبی این شرکت از محل تصفیه فاضلاب شهر‌های اطراف بودیم.

وی همچنین به بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: این کارخانه در دوران جنگ تحمیلی و مطابق با در نظر گرفتن مباحث حمل‌و‌نقلی و تأمین نیاز داخل در مرکز کشور با تکنولوژی بالا بهره‌برداری شده است که بخش زیادی از نیاز کشور را تأمین می‌کند.

مدیرکل دفتر بخش عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز شرکت فولاد مبارکه نقش بسزایی در ارزآوری برای کشور دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مواقع بحران محدودیت انرژی، صنایع به عنوان اولین مجموعه‌ها مشمول اعمال محدودیت می‌شوند، ادامه داد: این در حالی است که سیاست‌های بالادستی و تاکید مسوولان بر تأمین انرژی برای صنایع است، اما در عمل اینگونه نیست و تنها در سال جاری محدودیت‌های برق منجر به کاهش ۳۰ درصدی تولید در کشور شده است.

پرهیزکاری، سرمایه‌گذاری در بخش تأمین انرژی و مدیریت بهینه مصرف برق در بخش خانگی را راهکار‌های تأمین انرژی مورد نیاز برای صنایع دانست و ابراز کرد: سرمایه‌گذاری صنایع برای بخش انرژی می‌تواند تسریع کننده حل این مشکل باشد.

وی با بیان اینکه صنایعی مانند فولاد مبارکه در زمینه خودتامینی انرژی همکاری داشته و این در حالی است که همچنان برای تأمین انرژی دچار مشکل است، گفت: متأسفانه بدعهدی‌ها انگیزه سرمایه‌گذاری صنایع را از بین می‌برد و این در حالی است که در برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که صرفه‌جویی‌ها و حاصل سرمایه‌گذاری در بخش انرژی به بخش تولید اختصاص یابد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده