تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۸
کد خبر: ۳۵۲۰۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
نایب‌ رئیس انجمن آهن و فولاد چین:

دولت‌های محلی در چین مورد به مورد از صنعت فولاد کشورشان حمایت می‌کنند

دولت‌های محلی در چین مورد به مورد از صنعت فولاد کشورشان حمایت می‌کنند
‌می‌متالز - نایب رئیس انجمن آهن و فولاد چین با بیان اینکه دولت‌های محلی در چین مورد به مورد از صنعت فولاد کشورشان حمایت می‌کنند، گفت: دولت و انجمن فولاد چین هیچ سیاستی را برای توسعه صادرات فولاد به کشور خاصی تعیین نکرده است؛ صادرات فولاد چین در سال گذشته میلادی از ۹۰ میلیون تن گذشت، اما براساس تصمیمات جدید اتخاذشده، صادرات محصولات تا پایان سال جاری کاهش خواهد یافت، چراکه معتقدیم افزایش صادرات به قیمت‌ها آسیب می‌رساند و بر همین اساس بیشتر به دنبال افزایش مصرف داخلی هستیم.

به گزارش می‌متالز، «سو چانگ یانگ» نایب‌ رئیس انجمن آهن و فولاد چین در حاشیه کنفرانس بین‌المللی فولاد دبی با «کیوان جعفری‌طهرانی» مدیر پنل تخصصی ایران در این کنفرانس و تحلیل‌گر ارشد بازار‌های بین‌المللی فولاد و سنگ آهن دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، «سو چانگ یانگ» نایب‌ رئیس انجمن آهن و فولاد چین اظهار کرد: مؤسسه کنترل آلودگی هوای چین اعلام کرده که تاکنون تولیدکنندگان فولاد این کشور به ظرفیت ۶۰۰ میلیون تن نسبت به کنترل آلودگی‌های این صنعت اقدام کرده‌اند، اما هزینه‌های بالاسری تا حدی زیاد است که سود آنها را با کاهش شدیدی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه دولت‌های محلی در چین مورد به مورد از صنعت فولاد کشورشان حمایت می‌کنند، افزود: دولت و انجمن فولاد چین هیچ سیاستی را برای توسعه صادرات فولاد به کشور خاصی تعیین نکرده است؛ صادرات فولاد چین در سال گذشته میلادی از ۹۰ میلیون تن گذشت، اما براساس تصمیمات جدید اتخاذشده، صادرات محصولات تا پایان سال جاری کاهش خواهد یافت، چراکه معتقدیم افزایش صادرات به قیمت‌ها آسیب می‌رساند و بر همین اساس بیشتر به دنبال افزایش مصرف داخلی هستیم.

سود ۱۱۰ میلیون دلاری صنعت فولاد چین در ماه جولای

نایب‌ رئیس انجمن آهن و فولاد چین خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه ابتدایی سال میلادی جاری موفق به این موضوع نشدیم، اما می‌خواهیم در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۴، صادرات را نسبت به سال گذشته کاهش دهیم، چراکه معتقدیم تداوم این روند موجب ضرر و زیان ما خواهد شد و کشور‌هایی که فولاد‌های خاص تولید می‌کنند، به سود می‌رسند.

وی اذعان داشت: براساس آمارها، در ماه جولای گذشته، کل صنعت فولاد چین که ۹۰ درصد آنها عضو CISA هستند، فقط ۸۰۰ میلیون یوان (معادل ۱۱۰ میلیون دلار) سود کردند و تنها شرکت‌های بزرگی همچون «بائواستیل» که هزینه‌های تولیدشان پایین‌تر است، سود بردند.

کاهش دستوری تولید فولاد چین در سه ماهه پایانی ۲۰۲۴

وی ادامه داد: در دو ماهه پایانی سال گذشته میلادی، کارخانجات فولاد چین تولید خود را کاهش دادند، اما امسال دستورالعمل این بود که سریع‌تر تولید خود را کاهش دهند که منجر به کاهش تقاضای سنگ آهن خواهد شد؛ لذا از اول ژانویه سال گذشته میلادی دستور کاهش تولید به همه فولادسازان چین داده شد، اما بسیاری از این شرکت‌ها نسبت به کاهش تولید اقدام نکردند. با این حال طبق دستورالعمل جدیدی که صادر شد باید در سه ماهه پایانی امسال یعنی اکتبر، نوامبر و دسامبر تولیدشان را کاهش دهند.

دولت‌های محلی در چین مورد به مورد از صنعت فولاد کشورشان حمایت می‌کنند

قیمت جهانی فولاد متأثر از انتخابات آمریکاست

سو چانگ یانگ تصریح کرد: قیمت‌ها در صنعت فولاد به نرخ بهره‌وری آمریکا وابسته است و هرچه فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، قیمت‌ها نیز کاهشی خواهند شد و این مساله به‌طور مستقیم متأثر از انتخابات ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

نایب‌ رئیس انجمن آهن فولاد چین بیان داشت: برای نخستین بار طی ۲۳ ماه گذشته، قیمت سنگ آهن کاهشی شده و به زیر ۹۰ دلار، یعنی ۸۹ دلار و ۹۵ سنت در هر تن رسید.

قیمت سنگ آهن تا پایان سپتامبر متعادل‌تر می‌شود

وی همچنین در پاسخ به قانون جدید چین که از ۲۵ سپتامبر وضع شده و استاندارد جدید برای ساخت و ساز‌ها خواهد بود، گفت: پس از اعمال این قانون قیمت سنگ آهن تا پایان ماه سپتامبر متعادل‌تر می‌شود، زیرا دلیلی بر افزایش آن نمی‌بینیم و حتی ممکن است پس از تعطیلات سال جدید کشور چین نیز پایین‌تر بیاید.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر شرایط کشور چین تأثیرگذار نیست

وی در پایان اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر شرایط کشور چین تأثیرگذار نیست و تفاوتی برای کشور ما نخواهد داشت، چراکه هیچ‌یک از نامزد‌ها بعد از پیروزی‌شان از کشور چین حمایت نمی‌کنند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده