تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۲۰۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

افت چشمگیر تولید فولاد چین در ماه گذشته

افت چشمگیر تولید فولاد چین در ماه گذشته
‌می‌متالز - بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین تولید فولاد خام این کشور در آگوست ۲۰۲۴ به ۷۷.۹۲ میلیون تن رسید که نشان‌دهنده کاهش ۱۰.۴ درصدی نسبت به ۸۶.۴۱ میلیون تن مدت مشابه سال ۲۰۲۳ است. علاوه بر این، تولید ۶.۱ درصد در در مقایسه با ۸۲.۹۴ میلیون تن جولای ۲۰۲۴ کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، در دوره ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴، تولید فولاد خام چین با ۳.۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۹۱.۴۱ میلیون تن رسید. تقاضای داخلی فولاد در چین در ماه گذشته، عمدتاً به دلیل رکود مداوم در بخش املاک و مستغلات، یکی از مصرف‌کنندگان عمده فولاد، ضعیف باقی ماند. محدودیت‌های دولت در تامین مالی شرکت‌های ساختمانی باعث کاهش تقاضا برای محصولات فولادی مانند تیرآهن و میلگرد شده است. قیمت‌های فولاد تمام‌ شده ماه را پایین‌تر به پایان رساندند، زیرا به دلیل دمای بالا و بارندگی‌های شدید مکرر در بیشتر مناطق، فروش نقدی بی‌ثبات ماند.

صنعت فولاد چین همچنان با چالش‌هایی مواجه است که تقاضای داخلی ضعیف و کندی بخش املاک و مستغلات فشار قابل توجهی را اعمال می‌کند. افزایش صادرات تا حدودی تسکین‌دهنده بوده است، اما چشم‌انداز کلی این صنعت نامشخص است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده