تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۳:۳۷
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۱۷۷۵
سرویس خبر : پیمانکاران
مدیرعامل شرکت کانی مس خبر داد:

اجرای بزرگ‌ترین پروژه تغلیظ مس خاورمیانه در مجتمع مس سونگون

اجرای بزرگ‌ترین پروژه تغلیظ مس خاورمیانه در مجتمع مس سونگون
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی کانی مس گفت: پروژه تغلیظ ۳ سونگون به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تغلیظ در ایران و خاورمیانه با ظرفیت ۲۱ میلیون تن خوراک ورودی و ظرفیت تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن کنسانتره در حال اجراست.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، «حسنعلی حق‌شناس» با اشاره به حوزه فعالیت‌های شرکت کانی مس اظهار کرد: به طور کلی این شرکت در حوزه EPC (مهندسی، تدارکات و ساخت) فعالیت می‌کند که مربوط به ۲ حوزه مس و فولاد است. در عین حال کانی مس، بزرگ‌ترین شرکت پیمانکاری شرکت ملی صنایع مس ایران به شمار می‌رود که در حال حاضر، پروژه‌های بزرگ ملی مس را اجرایی می‌کند.

وی تصریح کرد: کلیت پروژه‌هایی که هم‌اکنون توسط این شرکت به صورت EPC و پیمانکاری انجام می‌شود، در محدوده جغرافیایی استان‌های کرمان و آذربایجان‌شرقی است. در استان کرمان، اولین پروژه دارای اهمیت، تغلیظ ۳ میدوک است که بزرگ‌ترین پروژه شرکت کانی مس در استان کرمان به شمار می‌رود. ظرفیت خوراک ورودی به این پروژه ۱۶ میلیون تن است که سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس تولید خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کانی مس با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اقدام این شرکت، افزود: دومین پروژه بزرگ شرکت کانی مس در این استان، پروژه تغلیظ ۲ میدوک است که ظرفیت خوراک ورودی آن ۷ میلیون تن بوده و قرار است سالانه ۱۵۰ هزار تن کنسانتره مس تولید کند.

وی ادامه داد: سومین پروژه مهم شرکت کانی مس در استان کرمان هم که ارزشی معادل یک هزار میلیارد تومان دارد، پروژه سنگ‌شکن شماره ۲ در منطقه سرچشمه کرمان است که روند احداث آن در حال انجام است. ضمن‌اینکه پروژه تیکنر‌های خمیری نیز یکی دیگر از فعالیت‌های شرکت کانی مس در استان کرمان است.

وی گفت: شرکت کانی مس در استان آذربایجان‌شرقی پروژه تغلیظ ۳ سونگون را در حال اجرا دارد که بزرگ‌ترین پروژه تغلیظ در ایران و خاورمیانه است. این پروژه، ظرفیت ۲۱ میلیون تن خوراک ورودی دارد و می‌تواند سالانه ۴۵۰ هزار تن کنسانتره تولید کند.

حق‌شناس تصریح کرد: شرکت کانی مس فعالیت‌های مناسبی را در زمینه معادن انجام می‌دهد که تمام این فعالیت‌ها بعد از مرحله اکتشاف و استخراج است. این شرکت در زمینه مس، توانسته است اقدامات بزرگی را انجام دهد و اکنون می‌توانیم ادعا کنیم، تنها شرکتی در ایران هستیم که در تمام زنجیره شرکت ملی مس، فعالیت می‌کنیم.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده