تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۲۵۵۵
سرویس خبر : انرژی
مدیر مجتمع مس سونگون خبر داد:

احداث نیروگاه گازی خود تامین ۴۲ مگاواتی در مجتمع مس سونگون

احداث نیروگاه گازی خود تامین ۴۲ مگاواتی در مجتمع مس سونگون
‌می‌متالز - مدیر مجتمع مس سونگون از احداث نیروگاه خود تامین گازی ۴۲ مگاواتی با سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیون یورویی و ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در مجتمع مس سونگون خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدجعفر عظمایی در این خصوص گفت: پیرو تفاهم‌نامه وزارت نیرو و وزارت صمت مبنی بر احداث نیروگاه‌های خود تامین از سوی صنایع، احداث نیروگاه گازی ۴۲ مگاواتی به منظور تامین برق مصرفی فعلی مجتمع مس سونگون و جلوگیری از عدم‌النفع ناشی از خاموشی برق در دستور کار قرار گرفت.

عظمایی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این نیروگاه از خردادماه سال جاری آغاز شده است، افزود: این پروژه در قالب قرارداد EPC (مهندسی، تامین تجهیزات، اجرا) هم اکنون با ۱۰ درصد پیشرفت، خاک‌برداری آن به میزان ۲۰۰ هزار مترمکعب انجام یافته و قرار است در ۱۶ ماه تکمیل شده و وارد مدار شود.

به گفته مدیر مجتمع مس سونگون به غیر از این نیروگاه، به منظور تامین برق مصرفی طرح‌های توسعه‌ای مجتمع و کمک به پایداری شبکه سراسری دو واحد نیروگاهی دیگر نیز شامل نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در هریس و نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در ورزقان در دستور کار قرار دارد که در مرحله مطالعات ژئوتکنیکی و امکان‌سنجی است.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده