تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۱۴۶۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

صرفه‌جویی هزینه در سامانه خودنویس به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید

صرفه‌جویی هزینه در سامانه خودنویس به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید
‌می‌متالز - کارشناس بازار مسکن گفت: صرفه‌جویی در هزینه‌ها از طریق سامانه خودنویس به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، در بازار اجاره مسکن همواره شاهد آن هستیم که مستاجران به طور معمول با قانون‌های معامله‌های ملکی، سختی‌های تنظیم کردن قراردادها، مبایعه‌نامه در سال‌های گذشته روبرو بودند که همواره باعث شده بود مستاجران، مالکان، فروشندگان و خریداران را با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شوند همین موضوعات خود باعث شد که وزارت راه وشهرسازی اقدام به راه‌اندازی سامانه خودنویس کنند تا شاهد کاهش بار هزینه‌های مستاجران باشیم.

در همین راستا منصوری کارشناس سیاست‌گذاری بازار مسکن با بیان اینکه در خرداد ماه سال گذشته وزارت راه و شهرسازی سامانه خودنویس را راه اندازی کرده است تا شاهد روند بهینه‌سازی در قانون مالک و مستاجر باشیم گفت: این سامانه راهکاری جدید با هدف بهبود بازار پرچالش اجاره مسکن است. هدف از راه‌اندازی سامانه خودنویس این است که دولت نظارت مستقیم بر بازار اجاره مسکن داشته باشد.

وی با بیان اینکه این سامانه جدید به منظور کنترل کردن حق کمیسیون، جلوگیری کردن از دریافت هزینه‌های هنگفت و ... راه‌اندازی شده است گفت: ارائه دادن خدمات به صورت آنلاین از سوی این سامانه یک گام بزرگ و هوشمندانه برای کاهش دادن چالش و تنش‌های بازار اجاره مسکن محسوب می‌شود.

کارشناس سیاست‌گذاری مسکن اظهار کرد: سامانه خودنویس، یک سامانه کاربردی است که به منظور بهینه‌سازی معامله‌های املاک طراحی شده است. با وجود این سامانه افراد می‌توانند قرارداد خود را به صورت آنلاین ثبت کنند؛ و تمامی مراحل تنظیم و همچنین ثبت کردن قرارداد‌های ملکی بدون دریافت هیچ هزینه و به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

وی یاد آور شد: این سامانه با آسان‌تر کردن تنظیم قرارداد و همچنین شفافیت و ایجاد نمودن امنیت در معامله‌های ملکی نقشه به سزایی را بر بازار مسکن ایفا می‌کند. با ایجاد این سامانه علاوه بر اینکه اجاره‌بهای مسکن به صورت منطقی است بلکه با اعطای کد رهگیری به افراد نیز تا حد زیادی از مشکلات حقوقی و همچنین مشکلات بین طرفین کم می‌شود. انجام دادن تمامی مراحل ثبت قرارداد‌ها به صورت آنلاین نیز در بالا بردن راندمان و همچنین ایجاد نمودن رونق در معامله‌های ملکی کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

او اظهار کرد: در سامانه خودنویس این امکان فراهم شده است که تمامی معامله‌های اجاره مسکن به آسانی و به صورت غیرحضوری ثبت شود. ثبت کردن قرارداد به صورت آنلاین در این سامانه سبب صرفه‌جویی کردن در زمان و همچنین هزینه‌های طرفین قرارداد می‌گردد.

وی بیان کرد: اعطای قدرت انتخاب به مردم جهت مراجعه به مشاوران املاک و ایجاد امکان عقد رایگان قرارداد اجاره یا معامله مسکن از مهم‌ترین مزایای سامانه خودنویس است که موجب کاهش ۱۶۰۰ میلیارد تومانی هزینه‌های عقد قرارداد برای مردم در ۵ ماه گذشته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده