تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۱۴۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مصری:

«مرکز مبادله طلا و ارز» سیاست‌گذاری موثری را در حوزه نرخ ارز رقم زد/ واسطه‌گری بین خریدار و فروشنده ارز مورد نظارت قرار گیرد

«مرکز مبادله طلا و ارز» سیاست‌گذاری موثری را در حوزه نرخ ارز رقم زد/ واسطه‌گری بین خریدار و فروشنده ارز مورد نظارت قرار گیرد
‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:اگر مرکز مبادله طلا و ارز وجود نداشت قیمت ارز در حال حاضر بسیار بسیار بالاتر از رقم فعلی بود.

به گزارش می‌متالز، عبدالرضا مصری، در ارزیابی خود از ایجاد بازار توافقی مرکز مبادله طلا و ارز، گفت: به واقع اگر مرکز مبادله طلا و ارز هم اکنون وجود نداشت آثار نبود آن در بازار به خوبی مشاهده می‌شد به اعتقاد بنده اگر مرکز مبادله طلا و ارز وجود نداشت قیمت ارز در حال حاضر بسیار بسیار بالاتر از رقم فعلی بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مرکز مبادله طلا و ارز راهکار و سازوکاری برای کسانی است که به ارز احتیاج دارند و قصد دارند ارز خود را به فروش به رسانند؛ به اعتقاد بنده هر چقدر بازار مبادله طلا و ارز در کشور تقویت شود و اطلاع رسانی مناسبی صورت گرفته و صاحبان حرفه و مشاغل اطلاع درستی از فعالیت مرکز مبادله طلا و ارز داشته باشند، این امر موثر خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید در جریان این فعالیت، مباحث واسطه‌ای بین خریدار و فروشنده مورد نظارت قرار گیرد تا خدای ناکرده واسطه‌ها به دلال تبدیل نشوند تا از قبل این ارتباط سودی نصیبشان شود.

وی افزود: اگر این نظارت به درستی صورت گیرد، مرکز مبادله و طلا و ارز می‌تواند یکی از سیاست‌گذاری‌های اطمینان بخش برای کسانی که تولید ارز داشته و هم برای کسانی که به ارز احتیاج دارند شود و بازار با ثباتی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بازار مرکز مبادله طلا و ارز می‌تواند باعث اطمینان بخشی در خرید و فروش ارز در بازار شود، تاکید کرد: همچنین این بازار باید بازار به روزی باشد یعنی به نیاز من نوعی در زمان که به ارز احتیاج دارم پاسخ داده، تا من دیگر نیاز به رجوع ارز به بازار دیگری نداشته باشم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت بازار مرکز مبادله طلا و ارز مثبت قلمداد و باید همه گیر شود، تصریح کرد:به اعتقاد بنده مسوولین باید محکم و استوار پای این سیاست‌ورزی ایستاده و آن را تغییر ندهند لذا تغییر در سیاست‌گذاری ارزی حتماً به ایجاد بحران دامن خواهد زد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً همین مسیر در دولت چهاردهم پیگیری خواهد شد چرا که دولت راه دیگری جز این پیش رو نخواهد داشت. همچنین بازار ارز توافقی باعث می‌شود تا فشار مضاعف به بازار ارز وارد نشود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده