تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۵۱۵۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

۲۰۲۳؛ سال تولید ۱۳۶ میلیون تنی آهن اسفنجی در جهان/ کاهش ۵۰ درصدی تولید در اتحادیه اروپا

۲۰۲۳؛ سال تولید ۱۳۶ میلیون تنی آهن اسفنجی در جهان/ کاهش ۵۰ درصدی تولید در اتحادیه اروپا
‌می‌متالز - آمار تولید آهن اسفنجی در کشور‌های مختلف در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ منتشر شد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس فهرستی که از سوی وورد استیل منتشر شده، تولید آهن اسفنجی در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ اعلام گردید.

بر اساس این آمار، تولید جهانی آهن اسفنجی از ۱۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۹ به ۱۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در ۲۰۲۳ افزایش یافته است. این افزایش عمدتاً به دلیل رشد تولید در هند، ایران، مصر، الجزایر و کشور‌های خاورمیانه بوده است.

طبق آمار به‌دست‌آمده، ایران دومین تولیدکننده آهن اسفنجی در دنیا با تولید ۳۳ میلیون و ۴۰۰ تن در سال ۲۰۲۳ بود که نسبت به سال ۲۰۲۲، ۵۰۰ هزار تن افزایش تولید را نشان می‌ده. همچنین طی پنج سال گذشته تولید آهن اسفنجی ایران به طور میانگین سالانه ۴٫۱ درصد رشد داشته است.

هند با تولید ۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در ۲۰۲۳، بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان است. این کشور توانسته است تولید خود را به‌طور مستمر از ۳۶٫۸ میلیون تن در ۲۰۱۹ به این رقم برساند.

مصر با تولید ۷ میلیون و ۲۰۰ تن در سال ۲۰۲۳، یکی از کشور‌های پیشرو در تولید آهن اسفنجی در آفریقا و سومین تولیدکننده این محصول در دنیا است.

از طرفی روسیه چهارمین تولیدکننده بزرگ آهن اسفنجی در جهان است که با وجود چالش‌های اقتصادی و تحریم‌های بین‌المللی، توانسته تولید خود را در سطح نسبتاً ثابتی حفظ کند. تولید این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده است.

آلمان و سوئد تنها تولیدکنندگان آهن اسفنجی عضو اتحادیه اروپا هستند که طی پنج سال گذشته به طور مستمر تولید آهن اسفنجی را کاهش داده‌اند. تولید آهن اسفنجی در اتحادیه اروپا از ۶۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۹ به ۳۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۳ افت داشته است.

کشور‌های آمریکای جنوبی نیز افت شدید تولید آهن اسفنجی را تجربه کردند. تولید آهن اسفنجی در این کشور‌ها از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کاهش یافته است.

۲۰۲۳؛ سال تولید ۱۳۶ میلیون تنی آهن اسفنجی در جهان/ کاهش ۵۰ درصدی تولید در اتحادیه اروپا

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده