تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۳۴
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۵۱۵۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتباه اقتصادی آمریکا

اشتباه اقتصادی آمریکا
‌می‌متالز - رئیس خزانه‌داری آمریکا اظهار کرد حذف مشوق‌های مالیاتی اشتباهی تاریخی است.

به گزارش می‌متالز، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده گفت پایان دادن به مشوق‌های مالیاتی ارائه شده در دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن، «اشتباهی تاریخی» خواهد بود و بازگرداندن آنها می‌تواند هزینه‌ها را برای خانواده‌های کارگر افزایش دهد، در لحظه‌ای که ضروری است، برای کاهش قیمت‌ها اقدام کنیم.

حذف این مشوق‌ها، سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در سرتاسر آمریکا و مشاغل همراهش که بسیاری از آنها به مدرک دانشگاهی نیاز ندارند را به خطر می‌اندازد همچنین می‌تواند به چین و سایر کشور‌هایی که برای رقابت در این صنایع حیاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند، فرصت بدهد.

تاثیر قانون کاهش تورم بایدن بر اقتصاد آمریکا

رئیس خزانه‌داری آمریکا گفت قانون کاهش تورم بایدن (IRA) که در آگوست ۲۰۲۲ به تصویب رسید، به نهاد‌های معاف از مالیات مانند کالج‌ها و دانشگاه‌ها اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم از اعتبار مالیاتی انرژی پاک این قانون بهره‌مند شوند.

او اظهار کرد قانون کاهش تورم بایدن، برای کمک به خانواده‌ها طراحی شده است تا قبض‌های انرژی خود را فورا کاهش داده و آنها را تثبیت کنند.

کارولینای شمالی؛ میدان جنگ انتخاباتی

کارولینای شمالی در این چرخه انتخاباتی میدان جنگ کلیدی بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوریخواه و کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس‌جمهور کنونی شده است، جایی که ترامپ در نهایت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کارولینای شمالی را به دست آورد.

یلن بیان کرد داده‌های خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد که ۹۰ هزار خانوار کارولینای شمالی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار انرژی پاک مسکونی و ۶۰ میلیون دلار اعتبار برای بهره‌وری انرژی دریافت کرده‌اند.

اعتبار مالیاتی برای انرژی پاک

رئیس خزانه‌داری خاطرنشان کرد تاکنون ۳.۴ میلیون خانواده آمریکایی برای سال مالیاتی ۲۰۲۳، به میزان ۸.۴ میلیارد دلار اعتبار مالیاتی برای انرژی پاک مسکونی و بهره‌وری انرژی خانه مطالبه کرده‌اند و مسیر اعتبارات انرژی پاک مسکونی به سمت راه‌حل‌هایی مانند پنل‌های خورشیدی و ذخیره باتری است.

وی افزود که مصرف‌کنندگان آمریکایی ۱.۵ میلیارد دلار در هزینه‌های اولیه خرید بیش از ۲۵۰ هزار وسیله نقلیه پاک صرفه‌جویی کرده‌اند و برای آنان این امکان را فراهم کرده است تا هزینه‌های بنزین را کاهش دهند.

«کلاهبرداری سبز جدید»

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه ریاست‌جمهوری آمریکا، متعهد شده است که بسیاری از قوانین انرژی پاک جو بایدن، برای نیروگاه‌ها و خودرو‌های برقی را لغو کند. ترامپ همچنین گفته است که به صد‌ها میلیارد دلار یارانه مالیاتی تصویب شده در قانون کاهش تورم ۲۰۲۲ (IRA) پایان خواهد داد و گفت که «کلاهبرداری سبز جدید» را متوقف خواهد کرد و بودجه را به سمت ساخت جاده‌ها و پل‌ها هدایت خواهد کرد.

حذف مشوق‌های مالیاتی؛ فرصتی برای چین

یلن همچنین گفت که حذف این مشوق‌ها می‌تواند به چین که سرمایه‌گذاری هنگفتی را در صنایع انرژی پاک انجام می‌دهد، کمک کند. انتظار می‌رود دولت بایدن به‌زودی برنامه‌های اجرایی نهایی خود را برای افزایش شدید تعرفه‌های خودرو‌های الکتریکی، باتری‌ها، سلول‌های خورشیدی و سایر کالا‌های چینی برای محافظت از توسعه زنجیره تامین انرژی پاک داخلی اعلام کند.

اظهارات یلن بر صرفه‌جویی مصرف‌کننده از اعتبارات مالیاتی قانون بایدن، در راستای پیشنهادات اقتصادی هریس با هدف جلوگیری از افزایش هزینه‌های زندگی برای آمریکایی‌ها تاکید دارد. در اظهارات قبلی یلن نیز بر رشد اقتصادی و مزایای اشتغال‌زایی چنین سرمایه‌گذاری‌هایی بود.

لغو پیش از موعد اعتبارات مالیاتی بر انرژی، به ویژه آنهایی که برای توجیه سرمایه‌گذاری‌هایی استفاده می‌شوند، سرمایه‌گذاری‌های خصوصی را تضعیف می‌کند و توسعه‌ای را که هم‌اکنون در حال انجام است متوقف و بدترین سناریو را ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده