تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۱۶۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زنگنه:

جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید سهم قابل اتکایی در عرصه اقتصاد داشته باشد

جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید سهم قابل اتکایی در عرصه اقتصاد داشته باشد
‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ یکی از مفروضات بسیار مهم اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری است و باید سهم قابل اتکایی در عرصه اقتصاد داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه، با اشاره به اهمیت نقش دیپلماسی اقتصادی دولت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: بحث سرمایه‌گذاری خارجی و دیپلماسی اقتصادی از موضوعات مهم به شمار می‌روند و باید برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی لازم را انجام داد.

نماینده مردم «تربت حیدریه و مه ولات» با ذکر این نکته که یکی از مفروضات بسیار مهم اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: به واقع در این بخش کشور‌ها با هم رقابت می‌کنند تا سرمایه‌های بیشتری را به کشور خود وارد کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با این حال باید تاکید کنم که در توسعه سرمایه‌گذاری خارجی نقش وزارت امور خارجه و دیپلماسی سیاسی دولت‌ها امری موثر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار‌های دولت چهاردهم در توجه به سرمایه‌گذاری اقتصادی بیان کرد: با توجه به نگرشی که دولت جدید دارد، در آینده درباره جذب سرمایه‌گذاری خارجی موفق‌تر خواهیم شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ۳ سال گذشته در دولت سیزدهم ما شاهد رشد جذب سرمایه‌گذاری خارجی بودیم، اما رقمی نیست که قابل اتکا باشد و سهم زیادی در اقتصاد داشته باشد. با نگاه خوش‌بینانه به آینده، امیدواریم در این حوزه اتفاقات خوبی رقم بخورد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده