تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۱۷۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طلای جهانی از بالا رفتن باز ماند!

طلای جهانی از بالا رفتن باز ماند!
‌می‌متالز - قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه (۱۰ سپتامبر) ثابت ماند، زیرا فعالان بازار بر ارقام تورم ماه اگوست برای اشاره به کاهش احتمالی نرخ‌های بهره فدرال رزرو در این ماه تمرکز کردند.

به گزارش می‌متالز، هر اونس طلا ثابت و ۲۵۰۴ دلار و ۹۸ سنت بود. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۵۳۳ دلارو ۷۰ سنت رسید.

توجه معامله‌گران در روز چهارشنبه به داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌ متحده معطوف خواهد شد که انتظار می‌رود نشان دهد تورم اساسی در مسیر پر پیچ‌وخم خود به سمت هدف ۲ درصدی بانک مرکزی و شاخص قیمت تولیدکننده در روز پنجشنبه باقی مانده است.

طبق گزارشی از فدرال رزرو نیویورک که روز دوشنبه منتشر شد، انتظارات مردم ایالات‌ متحده برای تورم در ماه گذشته حتی با ادامه کاهش فشار‌های فعلی قیمت ثابت ماند.

طبق گزارش CME FedWatch، معامله‌گران اوراق آتی صندوق‌های فدرال رزرو در حال حاضر ۷۰ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی در نشست ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر فدرال رزرو و ۳۰ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی را دارند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را کاهش می‌دهد.

هفته گذشته، گزارشی نشان داد که اشتغال در ایالات‌ متحده در ماه اگوست کم‌تر از حد انتظار افزایش یافته است.

داده‌های روز دوشنبه نشان داد که موجودی‌های عمده‌فروشی ایالات‌ متحده در ماه جولای کم‌تر از آنچه که در ابتدا تصور می‌شد افزایش یافت و در بحبوحه بازگشت شدید فروش، تردید‌هایی را در مورد اینکه آیا سرمایه‌گذاری موجودی به رشد اقتصادی در سه ماهه سوم کمک می‌کند یا خیر، ایجاد کرد.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۸.۲۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۴۱ دلار و ۲۵ سنت رسید و پالادیوم با اندکی افزایش ۰.۱ درصدی به ۹۴۵ دلار و ۷۵ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده