تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۶
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۱۷۳۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
سهم فروش ۵۷ درصدی میکس بریکت و آهن اسفنجی؛

حرکت مثبت بازار صادراتی "فصبا"

حرکت مثبت بازار صادراتی
‌می‌متالز - شرکت صبا فولاد خلیج فارس در ۵ ماه نخست میزان درآمدی که از فروش محصول بریکت آهن اسفنجی (بازار صادراتی) شناسایی کرد سهم ۳۸ درصدی را از درآمد تجمیعی در اختیار داشت.

به گزارش می‌متالز، شرکت صبا فولاد خلیج فارس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری میزان درآمد عملیاتی که از فروش محصولات شناسایی کرد مربوط به محصولات بریکت آهن اسفنجی (بازار‌های داخلی و صادراتی) و میکس بریکت و آهن اسفنجی (بازار داخلی) بود. "فصبا" از فروش محصولات نام برده به درآمدزایی ۳۶۷ میلیارد تومانی رسید.

"فصبا" از ابتدای سال مالی تا پایان مردادماه سال ۱۴۰۳ میزان درآمد تجمیعی که از فروش محصولات کسب کرد مبلغی برابر با ۸ هزار و ۴۹ میلیارد تومان بود. میزان درآمد‌های حاصل‌شده از فروش محصولات مربوط به بازار‌های داخلی و صادراتی بود. در عملکرد تجمیعی شرکت بیشترین سهم درآمدزایی مختص بازار داخلی با ۴ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان بود و از فروش محصولات در بازار صادراتی نیز به درآمدزایی ۳ هزار و ۸۱ میلیارد تومانی رسید.

حرکت مثبت بازار صادراتی
شرکت صبا فولاد خلیج فارس در ۵ ماه نخست میزان درآمدی که از فروش محصول بریکت آهن اسفنجی (بازار صادراتی) شناسایی کرد سهم ۳۸ درصدی را از درآمد تجمیعی در اختیار داشت. "فصبا" مبلغی که از فروش در این بازار به دست آورد در مقایسه با ۵ ماه نخست سال گذشته شاهد افزایش ۲۹ درصدی بود.

شرکت صبا فولاد خلیج فارس در مردادماه ۱۴۰۳، میزان درآمدی که از فروش محصولات شناسایی کرد در مقایسه با ماه گذشته شاهد افزایش چشمگیر ۳۳۹ درصدی بود. میزان درآمدزایی که فصبا از ابتدای سال مالی تاکنون شناسایی کرد ۵۶ درصد از عملکرد سال مالی گذشته خود را تشکیل داده است.

حرکت مثبت بازار صادراتی
محصولاتی که "فصبا" در بازار داخلی به فروش رساند با کاهش نرخ همراه بودند. نرخ فروش بریکت آهن اسفنجی با کاهش ۲ درصدی به مبلغ ۱۲ میلیون تومان در ازای هر تن و میکس بریکت و آهن اسفنجی نیز با کاهش ۸ درصدی به مبلغ فروش ۷ میلیون و ۴۶۷ هزارتومان در ازای هر تن رسید.

حرکت مثبت بازار صادراتی
شرکت صبا فولاد خلیج فارس در پنجمین ماه از سال جاری مقدار فروش محصولات خود در بازار‌های داخلی و صادراتی را ۳۴ هزار و ۸۲۱ تن به سهامداران اعلام کرد. این مقدار فروش نسبت به ماه گذشته رشد ۲۴۸ درصدی را تجربه کرد. عنوان پرفروش‌ترین محصول "فصبا" را در این دوره ماهانه میکس بریکت و آهن اسفنجی در بازار داخلی با ۱۹ هزار و ۹۶۰ تن به نام خود زد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده