تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۴۳۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
صبا فولاد خلیج فارس در شهریورماه رقم زد؛

بازگشت پر قدرت "فصبا"

بازگشت پر قدرت
‌می‌متالز - "فصبا" پس از گذر از سه ماهه سخت، خرداد تا مردادماه به دلیل ناترازی در انرژی برق برای صنعت فولاد و متحمل شدن کاهش تولید برای این شرکت، ولیکن صبا فولاد خلیج فارس با رشدی ۸۴۷ میلیارد تومانی را نسبت به مردادماه را رقم زد و به جایگاه پیشین خود بازگشت. "فصبا" در این ماه موفق به تحقق درآمد یک هزار و ۲۱۴ میلیارد تومانی شده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت صبا فولاد خلیج فارس با سرمایه ثبت شده ۵ هزار میلیارد تومانی و ارزش بازار ۱۷.۹ همت (به تاریخ نگارش این گزارش)، رشد ۲۳۰ درصدی را در این ماه به ثبت رسانده است.

بازگشت پر قدرت
"فصبا" پس از گذر از سه ماهه سخت، خرداد تا مردادماه به دلیل ناترازی در انرژی برق برای صنعت فولاد و متحمل شدن کاهش تولید برای این شرکت، ولیکن صبا فولاد خلیج فارس با رشدی ۸۴۷ میلیارد تومانی را نسبت به مردادماه را رقم زد و به جایگاه پیشین خود بازگشت. "فصبا" در این ماه موفق به تحقق درآمد یک هزار و ۲۱۴ میلیارد تومانی شده است.

بازگشت پر قدرت
درآمد یاد شده حاصل از فروش ۸۹ هزار و ۱۶۲ تن از کالا‌های این شرک در بازار‌های داخلی و خارجی بوده که در مقایسه با مردادماه ۱۵۶ درصد مقدار فروش آن رشد داشته است. به دلیل کمرنگ شدن ناترازی انرژِ و قطعی برق صنایع، مقدار تولیدات این شرکت نیز با رشد همراه شد و به ۱۳۲ هزار تن افزایش یافت.

بازگشت پر قدرت
فروش صادراتی صبا فولاد خلیج فارس به مبلغ ۷۵۶ میلیارد تومانی، سهمی ۶۲ درصدی از کیک درآمدی ان را شامل شده است که نشان از اراتقاع بازار محصولات "فصبا" به بازار‌های خارجی دارد. (بریکت آهن اسفنجی) محصول صادراتی این شرکت بوده که با فروش ۴۹ هزار تنی به بازار‌های هدف خارجی، به نرخ ۱۴ میلیون و ۱۶۲ هزار تومانی به ازای هر تن درآمدی ۷۵۶ میلیاردی را برای "فصبا" به ارمغان آورده است.

بازگشت پر قدرت
در بازار داخلی، اما (بریکت آهن اسفنجی) و (میکس بریکت و آهن اسفنجی) محصولات اصلی صبا فولاد خلیج فارس بشمار می‌آید که ۳۸ درصد از سبد درآمدی آن را شامل می‌شود که در این بین (بریکت آهن اسفنجی) پرفروش‌ترین محصول با تناژ ۳۴ هزار تنی بوده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده