تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۳۰
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۱۷۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مجتمع مس سونگون:

بزرگراه خواجه - ورزقان با تامین مالی شرکت ملی مس سال جاری تکمیل می‌شود

بزرگراه خواجه - ورزقان با تامین مالی شرکت ملی مس سال جاری تکمیل می‌شود
‌می‌متالز - مدیر مجتمع مس سونگون گفت: بزرگراه خواجه - ورزقان با تامین مالی شرکت ملی مس سال جاری تکمیل می‌شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، «محمدجعفر عظمایی» با اشاره به اقدامات انجام گرفته در قالب مسوولیت اجتماعی مجتمع مس سونگون، بزرگراه خواجه - ورزقان را شاهرگ حیاتی برای توسعه و رشد اقتصادی شهرستان ورزقان برشمرد و اظهار کرد: این بزرگراه که با تامین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران اجرا می‌شود تاکنون ۱۳۷۲ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با تکمیل این پروژه در سال جاری و احداث بزرگراه ورزقان - نوردوز، مرکز استان آذربایجان شرقی در کوتاه‌ترین مسیر به منطقه آزاد ارس و اروپا متصل خواهد شد.

مدیر مجتمع مس سونگون تصریح کرد: ۱۰ کیلومتر از باند برگشت بزرگراه خواجه - ورزقان هم اکنون با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا و آسفالت‌ریزی است که امیدوار هستیم تا شروع فصل سرما تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

عظمایی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح سه راهی خواجه که نقطه آغازین این مسیر استراتژیک است شامل یک پل بزرگ ۳ دهانه بتنی با دهانه‌هایی در حدود ۲۴، ۱۶ و ۲۴ متر جمعا به طول ۶۴ متر و رمپ و لوپ‌هایی به طول ۵.۳ کیلومتر است که هم اکنون ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه احداث میدان ورودی شهر ورزقان در مرحله برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار است، اضافه کرد: قطعه ۵ بزرگراه که از ورزقان تا آقابابافرامرزی به طول ۱۱ کیلومتر است، هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تعداد بازدید : 4

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده