تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۵۱۸۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در همایش بانکداری اسلامی مطرح شد:

افزایش شفافیت با حرکت از بانکداری سنتی به دیجیتال

افزایش شفافیت با حرکت از بانکداری سنتی به دیجیتال
‌می‌متالز - تغییر از بانکداری سنتی به دیجیتال تغییر به سمت افزایش شفافیت و تغییر در نقش بانک‌ها خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حسین عبده‌تبریزی؛ اقتصاددان در میزگرد گستره عملیات و خدمات بانکی در سی‌وچهارمین همایش بانکداری اسلامی با اشاره به اینکه ما یک جامعه بدون پول شده ایم، گفت: باید پرسید در مقایسه با واسطه گری نظام سنتی بانکی، چگونه می‌توانیم بدون نیاز به اعتماد به نهاد مرکزی باهم کار کنیم و به سوی فناوری نوین حرکت کنیم.

وی ادامه داد: امور مالی غیرمتمرکز تاثیر عمیقی بر بانکداری سنتی می‌گذارد، سوال اینجاست که آیا امور مالی غیرمتمرکز چالشی برای بانک‌های سنتی است یا خیر؟ ویژگی آن، این است که سیستم و نظام قیمت را باز می‌کند.

عبده تبریزی افزود: ما حتما نقش واسطه‌گری را در بازار‌های مختلف داشتیم و در بازار پولی هم خواهیم داشت. «راسل» باور داشت که تکنولوژی می‌تواند تاثیر زیادی بر جوامع بگذارد. به نظر می‌رسد تغییر از بانکداری سنتی به دیجیتال تغییر به سمت افزایش شفافیت و تغییر در نقش بانک‌ها خواهد شد.

این اقتصاددان در پایان تصریح کرد: تغییرات در ایران به سرعت پیش می‌رود و بر نحوه نگهداری پول ما تغییراتی ایجاد خواهد کرد و نظام بانکی مجبور است به سمت آن حرکت کند. به نظر من تکنولوژی اجازه حضور مقررات محدود کننده را نمی‌دهد و حساب‌های بانکی مبتنی بر هوش مصنوعی طبعا نظام بانکی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده