تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۱۸۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همکاری مشترک ایمیدرو و بانک تجارت در راستای تامین مالی طرح‌ها

همکاری مشترک ایمیدرو و بانک تجارت در راستای تامین مالی طرح‌ها
‌می‌متالز - دیدار مدیرعامل بانک تجارت با سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، با هدف همکاری‌های مشترک در تامین مالی طرح‌های معدن و صنایع معدنی؛ با حضور جمعی از مدیران این دو مجموعه برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این نشست محمد آقاجانلو سرپرست ایمیدرو با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه نیازمند ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی هستیم، گفت: با توجه به ذخایر معدنی کشور و هدف‌گذاری رشد ۱۳ درصدی بخش معدن در برنامه هفتم؛ تامین مالی و سرمایه‌گذاری در طرح ها، راهبرد اصلی برای تحقق این مهم است.

آقاجانلو افزود: در این زمینه حمایت سیستم بانکی و به طور مشخص همکاری‌های مشترک ایمیدرو و بانک تجارت؛ می‌تواند مسیر را برای دستیابی به اهداف معدن و صنایع معدنی هموار کند.

وی تاکید کرد: هم‌اندیشی بین این دو مجموعه و تعیین مدل‌های مختلف تامین مالی برای پیشرفت طرح ها؛ محور اصلی همکاری‌های مشترک بین ایمیدرو و بانک تجارت خواهد بود.

اعلام آمادگی بانک تجارت برای توسعه همکاری‌ها

در ادامه این نشست هادی اخلاقی‌فیض مدیرعامل بانک تجارت طی سخنانی با اشاره به اهمیت بکارگیری ابزار‌های نوآورانه در تامین مالی طرح‌های معدنی گفت: ابزار‌های متنوع تامین مالی بانک تجارت این امکان را فراهم کرده تا شاهد توسعه همکاری‌ها با بخش معدن و صنایع معدنی باشیم.

اخلاقی‌فیض افزود: بانک تجارت را می‌توان "بانکدار پروژه‌های بزرگ" نامید و این ویژگی بانک تجارت را با دیگر بانک‌های کشور متمایز کرده است.

وی گفت: همگرایی بین دو این مجموعه با توجه به ظرفیت‌های مناسب بخش معدن و صنایع معدنی و استفاده از ابزار‌های ترکیبی تامین مالی؛ بهره‌برداری از طرح‌ها را تسریع خواهد کرد.

مدیرعامل بانک تجارت اعلام کرد: در حال حاضر بانک تجارت در برخی طرح‌ها همچون فولاد کردستان، آلومینیوم جنوب، فولاد قائنات و... همکاری‌های مشترک در تامین مالی دارد.

وی افزود: ایمیدرو دیگر پروژه‌های مورد نظر خود را به بانک اعلام کند تا با توجه به شرایط هر پروژه؛ تامین مالی مورد نظر آن مشخص شود.

در ادامه سمیه خلوصی معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو نیز سرمایه‌گذاری در طرح‌های معدنی را هدف کلان بخش معدن و صنایع معدنی خواند و گفت: تامین مالی از طریق سیستم بانکی از روش‌های اصلی توسعه و پیشرفت طرح‌ها است.

خلوصی با بیان اینکه تحقق برنامه هفتم توسعه در بخش معدن نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و تعیین بسته‌های مالی مشخص است، افزود: بانک تجارت می‌تواند با ارایه خدمات متنوع مالی و بانکی به این حوزه؛ بیش از پیش در رشد تولید و اشتغال نقاط مختلف کشور نقش‌آفرینی کند.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده