تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۱۸۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل بانک ملت:

ورود فناوری‌های جدید به سیستم بانکی از مهمترین مسایل است

ورود فناوری‌های جدید به سیستم بانکی از مهمترین مسایل است
‌می‌متالز - مدیر عامل بانک ملت معتقد است نظام بانکی باید از نقش واسطه‌گری فاصله بگیرد و به عنوان یک مشاور در کنار مردم باشد.

به گزارش می‌متالز، فرشید فرخ‌نژاد، مدیرعامل بانک ملت در همایش بانکداری اسلامی با اشاره به اینکه تغییر و تحول در جامعه، حضور نظام بانکی را در زندگی مردم موثرتر کرده، گفت: ما به عنوان بانکدار، نقاط تماس فراوانی با جامعه داریم؛ لذا در اتفاقات اقتصاد کلان، به عنوان آخرین مرحله قضاوت مردم، احتمال دارد همه نظراتشان را از دید بانک ببینند.

وی ادامه داد: در اقتصادی تورم داریم، شاید عامه مردم فکر کنند به علت کاستی‌های نظام بانکی است، باید از نقش واسطه گری فاصله بگیریم و به عنوان یک مشاور برای مردم باشیم.

فرخ‌نژاد افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات ورود فناوری‌های جدید به بانک بود که عمده آن وارداتی است. نظام بانکی ممکن است در معرض تهاجم و مشکلات امنیتی قرار گیرد و باید به آن توجه شود. باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا از تجربه نخبگان استفاده کنیم و خدمات با کیفیت و شخصی‌سازی شده داخلی را به مشتریان ارائه دهیم.

مدیر عامل بانک ملت اظهار داشت: بحث دیگر در نظام بانکی، برون سپاری بخشی از خدمات بانکی است.

وی در پایان تصریح کرد: علی‌رغم توسعه در فناوری که ۹۰ درصد تراکنش‌ها غیرحضوری است، کماکان نیاز به برون سپاری خدمات تکراری داریم. اخیرا در بانک ملت بانکداری ویدئویی را شروع کردیم و از امکانات هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم، پیش شرط همه صحبت‌های ما، وجود نیرو‌های انسانی متخصص است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده