تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۱۸۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طلای جهانی ثابت ماند

طلای جهانی ثابت ماند
‌می‌متالز - قیمت طلا امروز چهارشنبه (۱۱ سپتامبر) ثابت بود، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات کلیدی تورم ایالات‌ متحده برای اشاره به عمق کاهش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو در هفته آینده بودند.

به گزارش می‌متالز، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۵۱۷ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۵۴۶ دلار و ۵۰ سنت رسید. معامله‌گران بر روی داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده و شاخص قیمت تولیدکننده و مطالبات اولیه بیکاری در روز پنجشنبه تمرکز دارند.

بر اساس نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه آگوست ۰.۲ درصد به صورت ماهانه افزایش یابد که نسبت به جولای تغییری نکرده است. با این حال، بر اساس سالانه مشاهده می‌شود که تنها ۲.۶ درصد افزایش یافته که نسبت به ۲.۹ درصد در جولای کاهش یافته است.

بر اساس نظرسنجی رویترز، اکثریت اقتصاددانان معتقدند فدرال رزرو در هر سه نشست سیاست‌گذاری باقی مانده بانک مرکزی آمریکا در سال ۲۰۲۴، نرخ بهره را ۲۵ واحد کاهش خواهد داد. نرخ‌های پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را کاهش می‌دهد.

پس از گزارش مشاغل در ماه اگوست، احتمال کاهش نیم واحدی نرخ در هفته آینده برای مدت کوتاهی از ۵۰ درصد فراتر رفت، اما از آن زمان به حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است.

اس پی دی آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه شنبه ۰.۲۰ درصد افزایش یافت و به ۸۶۴.۴۶ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره ثابت در ۲۸.۳۸ دلار بود، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۴۰.۳۵ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۸۳ درصد افزایش به ۹۷۳.۱۶ دلار رسید.

طبق گزارش رویترز، شورای سرمایه‌گذاری جهانی پلاتین روز سه شنبه اعلام کرد که کسری پلاتین جهانی در سال ۲۰۲۴ به دلیل ورود به صندوق‌های قابل معامله در بورس و خرید شمش‌های بزرگ در چین دو برابر انتظار قبلی خواهد بود.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده