تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۲۰۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طلا با سقوط دلار در اوج تاریخی جدیدی می‌درخشد

طلا با سقوط دلار در اوج تاریخی جدیدی می‌درخشد
‌می‌متالز - قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین حد خود رسید و به دلیل کاهش ارزش دلار به سمت افزایش هفتگی پیش می‌رود.

به گزارش می‌متالز، افزایش قیمت طلا در حالی است که سرمایه گذاران بر روی داده‌های اقتصادی ایالات متحده متمرکز شده اند که ممکن است بینش بیشتری در مورد تصمیم فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) در مورد نرخ بهره ارائه دهد.

به روزرسانی قیمت‌ها

قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت ۰۳۱۰ به وقت گرینویچ با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۵۶۵.۶۵ دلار در هر اونس رسید و از ابتدای هفته حدود سه درصد افزایش یافت.

این فلز گران‌بها در جلسه قبل بیش از یک درصد افزایش یافت و پس از اینکه داده‌های ایالات متحده از کند شدن رشد اقتصادی آمریکا حکایت داشت، به رکورد بالایی رسید.

قیمت طلای آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۵۹۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

دلار ۰.۳ درصد کاهش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارز‌ها ارزان‌تر کرد.

دیروز، پنجشنبه، داده‌ها نشان داد که قیمت‌های تولیدکننده در ایالات متحده اندکی بیشتر از حد انتظار در ماه آگوست افزایش یافت، اما این روند با کاهش تورم مطابقت داشت.

در بازار کار، داده‌ها نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند در هفته گذشته اندکی افزایش یافته است.

صندوق بین المللی پول دیروز اعلام کرد که مناسب است فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود چرخه تسهیل پولی مورد انتظار را آغاز کند، زیرا خطرات تورم کاهش می‌یابد.

نرخ‌های بهره پایین جذابیت طلا را افزایش می‌دهد که به عنوان یک پناهگاه امن بازدهی ایجاد نمی‌کند.

در خصوص سایر فلزات گران‌بها، نقره در معاملات نقدی با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۹.۹۴ دلار در هر انس، پلاتین با ۰.۸ درصد افزایش به ۹۸۵.۲۰ دلار و پالادیوم با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۰۵۵.۶۴ دلار در هر انس در ساعت ۰۰۵۱ GMT رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده