تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۵
کد خبر: ۳۵۲۱۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آخرین تغییرات بهای اونس

آخرین تغییرات بهای اونس
‌می‌متالز - قیمت جهانی طلا به رکورد دیگری رسید و حدود دو درصد افزایش یافت، زیرا معامله‌گران در آستانه کاهش گسترده نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده به شرط‌بندی‌های صعودی اضافه کردند.

به گزارش می‌متالز، در حالی که ارزش دلار در آستانه کاهش گسترده نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده، کاهش یافت، طلا با افزایش نزدیک به دو درصدی پیش از تعطیلی بازار به بالاترین حد خود رسید.

طلا روز جمعه (۱۳ سپتامبر) با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۵۷۲ دلار و ۹۸ سنت در هر اونس رسید که آن را در مسیر افزایش هفتگی حدود ۳ درصد قرار داد. این فلز گرانبها در جلسه قبل پس از رشد یورو در برابر دلار به بالاترین سطح خود رسید، زیرا سرمایه گذاران شرط‌بندی کردند که بانک مرکزی اروپا که روز پنجشنبه نرخ بهره را کاهش داد، در ماه آینده دوباره کاهش خواهد یافت.

طلا در سال جاری حدود یک چهارم افزایش یافته است. خرید بانک مرکزی و تقاضای پناهگاه قوی به دلیل درگیری‌ها در خاورمیانه و اوکراین به پیشرفت کمک کرده و علاقه سرمایه‌گذاران خرد نیز در حال افزایش است.

معامله‌گران همچنین داده‌های ایالات‌ متحده را که در روز پنجشنبه منتشر شد که نشان دهنده افزایش تقاضا برای مزایای بیکاری بود، سنجیدند. همچنین افزایش جزئی در شاخص قیمت تولیدکننده در ماه اگوست مشاهده شد.

ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار در IG Asia گفت که طلا از محدوده خود ۲۶۷۰ دلار در هر اونس را به عنوان هدف قیمت پیش بینی شده، باقی می‌گذارد.

کریس وستون، سرپرست تحقیقات گروه Pepperstone گفت در حال حاضر از طلا بیشتر به عنوان پوششی در سبد سهام استفاده می‌شود. او به گزارش ضعیف بازار کار در روز پنجشنبه اشاره کرد که مدیران صندوق‌ها ممکن است طلا به عنوان مکانی برای ذخیره پول خواهد بود و در صورتی که اقتصاد ایالات متحده بدتر شود و این امر قیمت‌ها را بیشتر افزایش می‌دهد.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره و پلاتین صعود کردند، در حالی که پالادیوم متزلزل شد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده