تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۵۲۱۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طغیانی مطرح کرد:

مهار تورم با اجرای مالیات بر سوداگری/ طرح «مالیات بر سوداگری» در کمیسیون اقتصادی تعیین تکلیف می‌شود

مهار تورم با اجرای مالیات بر سوداگری/ طرح «مالیات بر سوداگری» در کمیسیون اقتصادی تعیین تکلیف می‌شود
‌می‌متالز - نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: اجرای طرح مالیات بر سوداگری انگیزه ورود به حوزه تولید را افزایش می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، مهدی طغیانی، با اشاره به سرنوشت طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری در دستور کار هفته آینده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

نماینده مردم «اصفهان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعدادی از ایرادات و ابهامات به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی از سوی شورای نگهبان و تعدادی از آن از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به کمیسیون اقتصادی ارائه شده است، ادامه داد: در جلسه گذشته کمیسیون پیرامون بررسی رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی مقرر شد تا مدت زمانی را جهت بررسی این طرح به نمایندگان جدید الورود به این کمیسیون داده شود تا این طرح به درستی مورد مطالعه قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی را در کمیسیون اقتصادی مرتفع کرده و آن را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مزایای طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی تاکید کرد: مالیات بر سوداگری معاملاتی را در بر می‌گیرد که مازاد بر نیاز مصرف در چهار حوزه طلا، ارز، خودرو و ملک انجام می‌شود.

طغیانی در ادامه یادآور شد: بازار‌های اشاره شده با عملیاتی شدن مالیات بر سوداکری، کمتر وارد سوداگری خواهند شد، زیرا با صرفه اقتصادی همراه نخواهد بود. از سوی دیگر اجرای این طرح در صورت قانونی شدن آن مانعی برای افزایش قیمت‌ها مخصوصا از جهت روانی به وجود می‌آورد و در کنار آن انگیزه ورود به حوزه تولید را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم اصفهان در این خصوص تاکید کرد: بین تورم و مالیات بر سوداگری یک رابطه لازم و ملزومی وجود دارد. افرادی که اعتقاد دارند تا مشکل تورم برطرف نشود، مالیات بر سوداگری هم به نتیجه نخواهد رسید، اثر روانی تورم‌زایی سوداگری را نمی‌بینند.

طغیانی با اشاره به اینکه اجرای مالیات بر سوداگری حضور در بازار مولد را جذاب می‌کند، افزود: باید در نظر داشت که هم تورم سبب می‌شود که مردم به دلالی پناه ببرند و هم پناه بردن مردم به این بازار‌ها اثرات تورمی به دنبال دارد، بنابراین نباید در این بخش نگاهی یک طرفه داشت.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده