تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۵۲۳۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رشیدی با انتقاد از سیاست تعهد ارزی:

متاسفانه تنبیه صادراتی جایگزین مشوق‌های صادراتی شده است

متاسفانه تنبیه صادراتی جایگزین مشوق‌های صادراتی شده است
‌می‌متالز - عضو هیأت رئیسه مجلس سیاست تعهد ارزی را یک تنبیه صادراتی به جای مشوق صادراتی دانست و گفت: دولت چهاردهم باید هرچه سریع‌تر این موضوع را برطرف کند چرا که عملا صادرات کشور تعطیل شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس، با انتقاد از شیوه تعهد ارزی در حوزه صادرات گفت: متأسفانه این موضوع دلیل اول و آخر تراز منفی تجارت در کشور است که دولت چهاردهم باید هر چه سریع‌تر به آن رسیدگی کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسات متعددی که مجلس در این زمینه با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی جهت رفع تعهد ارزی برگزار کرده است.

وی که عضو کمیسیون کشاورزی مجلس است، در ادامه با بیان اینکه این شیوه دولت در حوزه صادرات باعث افزایش قاچاق کالا می‌شود، عنوان کرد: انگیزه صادرکنندگان با تعهد ارزی به ویژه در حوزه کشاورزی از بین رفته تا جایی که صادرات محصولات کشاورزی عملا تعطیل شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه متأسفانه به جای مشوق، در حال تنبیه صادرکنندگان هستیم، خاطرنشان کرد: مجلس تا کنون چندبار به همراه کمیسیون اقتصادی این موضوع را به وزارتخانه‌های مربوطه گوشزد کرده است، اما تا کنون موضوع برطرف نشده لذا دولت چهاردهم باید به صورت جدی به آن ورود کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده