تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۲۳۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مراسم معارفه رئیس سازمان توسعه تجارت:

وزیر صمت: تسهیل موارد و حل مشکلات حوزه واردات و صادرات در اولویت باشد

وزیر صمت: تسهیل موارد و حل مشکلات حوزه واردات و صادرات در اولویت باشد
‌می‌متالز - وزیر صمت با بیان اینکه موارد مختلفی در قوانین و تعرفه‌های مربوط به خود وزارت صمت وجود دارد که مشکل‌ساز شده، گفت: در اولین قدم تسهیل موارد و حل مشکلات حوزه واردات و صادرات باید در اولویت باشد.

به گزارش می‌متالز، مراسم تودیع «مهدی ضیغمی» رئیس پیشین و معارفه «محمدعلی دهقان‌دهنوی» رئیس جدید سازمان توسعه و تجارت امروز دوشنبه با حضور «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

اتابک در این نشست با اشاره به سوابق محمدعلی دهقان‌دهنوی گفت: ایشان در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی به‌عنوان سکاندار بازار سرمایه کشور خدمات ارزنده‌ای را در جهت تسهیل امور انجام داده و در سمت جدید نیز تسهیل رویه‌های تجاری را انتظار داریم.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی برنامه هفتم پیشرفت باید در جهت فعال شدن اقتصاد و تجارت مناطق محروم و پایانه‌های مرزی از نظر صنایع، معادن و … اقدام کرده و با تغییرات در قوانین، در انجام امورات مرتبط با تجارت، تسهیل کنیم.

وزیر صمت با انتقاد از برخی قوانین و تعرفه‌ها اظهار کرد: تعرفه‌های مشکل‌ساز عملا قیمت محصول تمام شده را به زیر قیمت محصول میانی آورده و صادرات غیرنفتی خصوصا در حوزه صنایع را دچار مشکل کرده است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت تراز تجاری افزود: ارتقای صادرات غیر نفتی در کشور را باید افزایش داد و مشوق‌های صادراتی که بسیار با اهمیت بوده و متاسفانه متوقف شده، را مجدد راه‌اندازی و تقویت کنیم.

اتابک یکی از موارد تسهیل تجارت را استفاده از رایزنان بازرگانی عنوان کرد و یادآور شد: با بررسی و نظارت دقیق وزارت صمت، می‌توان با استفاده از رایزنان بازرگانی و تجار محلی، توسعه تجارت و ارتقای صادرات را شاهد باشیم.

وی در پایان با آرزوی موفقیت و توفیق خدمت برای محمدعلی دهقان‌دهنوی از ادامه همکاری با مهدی ضیغمی در جایگاه جدیدی در وزارت صمت خبر داد.

گفتنی است، محمدعلی دهقان‌دهنوی ۴۶ ساله و دارای مدرک تحصیلی دکتری اقتصاد صنعتی از دانشگاه تربیت مدرس است و سوابق اجرایی در بخش‌هایی همچون ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار را دارد.

وی همچنین پیش‌تر معاون وزیر اقتصاد و دارایی در دولت دوازدهم، معاون آموزشی مؤسسه آموزش بانکداری ایران، عضو هیات مدیره بانک مسکن، مشاور مدیریت مالی و اداری قوه قضائیه، مشاوره اقتصادی و برنامه‌ریزی بانک‌هایی نظیر قوامین، ایران و ونزوئلا و مهر ایران بوده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده