تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۲۳۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بومی‌سازی «اصلاح فرآیند تولید سنگدانه بوکسیت» در آلومینای ایران

بومی‌سازی «اصلاح فرآیند تولید سنگدانه بوکسیت» در آلومینای ایران
‌می‌متالز - شرکت آلومینای ایران از "بومی‌سازی اصلاح فرآیند تولید سنگدانه بوکسیت" با تلاش مهندسان این شرکت خبر داد که برای نخستین بار محقق شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدامین درویشی مدیر امور فنی و فرآوری معدن شرکت آلومینای ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: اصلاح فرآیند تولید سنگدانه بوکسیت در این شرکت، با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی، تثبیت عملیات، افزایش کارایی آسیا و در عین حال، حفظ ظرفیت خوراک‌دهی به آن صورت گرفت.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ۳۲ میلیارد ریال هزینه صرف شده، افزود: در راستای تحقق این هدف، تغییراتی در برخی از تجهیزات، دستگاه‌ها و سنگ‌شکن‌ها اعمال شد و اندازه (سایز) آسیا‌ها به صورت دائم از ۲۰ میلی‌متر به ۱۶ میلی‌متر تغییر یافت.

مدیر فنی و فرآوری معادن شرکت آلومینای جاجرم با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت آسیا‌ها با اصلاح فرآیند خردایش بوکسیت، تصریح کرد: با این اقدام، ظرفیت آسیا‌ها از ۴۵ تن بر ساعت به ۵۲ تن بر ساعت افزایش یافت. همچنین، پایش نرم‌افزار انرژی حاکی از کاهش ۹ درصدی مصرف برق آسیا‌ها است.

وی ادامه داد: افزایش کارایی آسیا‌ها منجر به کاهش در هزینه تولید آلومینا، مصرف انرژی در آسیاها، مصارف گلوله‌ها، آسیب دیدگی و توقفات خطوط تولید در اثر کوچک شدن اندازه سنگ‌ها در آسیا و نیز کاهش تعداد آسیای فعال از ۲.۲ به ۱.۹ شده است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده